  • 21. Data: 2023-12-02 05:32:55
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-01, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    140000827/U/D20140827Lj.pdf

    > Nowka sztuka?
    > A KC tez poprawili, czy zostawili 1 rok domniemania?

    Wydawało mi się, że od stycznia. Tego 1 roku w KC też nie rozumiem.
    Wygląda na jakieś niechlujstwo. Na szczeście nie ma sprzeczności a
    "tylko" redundancja.

    > A tak ze dwa na ok 10.

    Tak, że padł zupełnie? To niewiele więcej.

    > A co - wtyczka sie po 2 latach osłabia ? :-)

    Najczęściej pęka izolacja tuż za wtyczką. To przypadłość dość
    uniwersalna. Oba Delle, które miałem, miały też problem z gniazdami
    zasilania, ale to niby nie wina zasilacza.

    > IMO - gwarancja dosc wazną częscia oferty ...

    Zwykle tylko w zakresie długości obowiązywania. No i teraz jak, samo
    urządzenie działa jak nalezy, ale chcesz wymiany lub zwrotu bo
    dowiedziałeś się, że gwarancja zasilaczy nie obowiązuje. Przy czym
    zasilacz jest sprawy a jakby nie był to masz nadal prawa ustawowe. Jakoś
    troche dziwnie się robi bo jeszcze pojawia się dylemat czy jest to wada
    istotna, a tylko przy tej można się domagać odstąpienia od umowy. Ale
    coś tam chyba widziałem, o możliwości obniżenia ceny, więc może tędy
    droga.

    > Ale powyzej nie mówi.
    > Zreszta to rzecz umowna - jak poinformowano, ze 1 rok, to 1 rok :-)

    Zapytać rzeczoznawcę co jest typowe dla takiego produktu.

    >>> https://strefaedukacji.pl/jakie-sa-wymagania-sprzeto
    we-laptopa-kupowanego-za-bon-dla-nauczyciela/ar/c5-1
    7920181

    > To dla nauczyciela.

    To też 2 lata mało, jak na podarek.

    > No ale nie wiemy czy sie chwalil "3 lata gwarancji", czy
    > "2 lata z wyjątkiem ..." czy "standardowa gwarancja X-kom" ...
    > i ciagle "gwarancja" piszę :-)

    Chyba niestety cięzar będzie spoczywał na twierdzącym, że się chwalił.

    > No i założmy ze na etykiecie na półce napisali
    > " .... * - 6 miesiecy gwarancji".

    No to sprawa jest jasna. Przeciez nie musi byw w ogóle gwarancji. Gorzej
    jakby napisali 4 lata bez wyszczególnienia, że na zasilacz 6 miesięcy.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2023-12-02 05:42:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-01, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > Może tą jedną kwestię mi wyjaśnicie, tak z ciekawości.
    > Jeżeli ja z tytułu rękojmi zwracam sprzęt do sklepu, to jeżeli uznają
    > reklamację to oni (sklep) ma swoją gwarancję od Della i do nich się
    > zwrócą o kasę, sprzęt czy też naprawę?

    To już Cię nie obchodzi. Sprzedawca ma zrobić czego się domagałeś.
    Formalnie powinien mieć (nie wiem czy tak jest obecnie) regres do
    producenta/innego sprzedawcy, ale ponownie, to nie Twój problem.

    > I od tych 14 dni rusza następny termin na naprawę/wymianę/zwrot kasy?

    Tak. Przy czym przy naprawie ten termin jest miękki. Przy zwrocie
    zapłaty, jest maks. 14 dni.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2023-12-11 11:14:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 15:42, J.F pisze:
    > Na "ustosunkowanie się" ?
    > Nie trzeba od razu naprawiac ?
    >
    > A firmowy serwis i tak bedzie dluzej trzymał ...

    No i jest odpowiedź, jeszcze nie dzwoniłem a zapytać o wykładnię tego co
    napisali. Czyli czy mam zapłacić za ten zasilacza czy nie? :)

    "Dzień dobry,

    serwis producenta wymienił wadliwy zasilacz. Ponieważ zasilacz jest
    akcesorium Pana laptopa, nie mamy podstaw do uznania reklamacji. "

    Robert

  • 24. Data: 2023-12-11 11:38:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    >
    > serwis producenta wymienił wadliwy zasilacz. Ponieważ zasilacz jest
    > akcesorium Pana laptopa, nie mamy podstaw do uznania reklamacji. "

    No i po rozmowie. Zasilacz wymienił Dell na gwarancji x-com reklamacji
    nie uznał, ale za zasilacz nie trzeba płacić.

    Robert

  • 25. Data: 2023-12-11 14:12:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Dec 2023 11:14:22 +0100, Robert Wańkowski wrote:

> [...]
    >
    > serwis producenta wymienił wadliwy zasilacz. Ponieważ zasilacz jest
    > akcesorium Pana laptopa, nie mamy podstaw do uznania reklamacji. "

    akcesorium ... hm, polemizowałbym.
    Przeciez nawet sprzedali w komplecie, a nie osobno.

    Ale z polemizowaniem z x-kom poczekaj, aż ci oddadzą,
    bo tak jakby bezpłatnie miało to byc :-)

    Dell raczej porządna firma, i zasilacze na gwarancji wymieniają.
    Aczkolwiek, IMHO zasilacze porządnej firmy to nie padają na gwarancji,
    ani nawet przez pare lat po niej :-)

    Chyba, ze jakaś burza była, czy cos.

    J.

  • 26. Data: 2023-12-11 17:44:58
    Od: n...@o...pl

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(-a):

    > No i po rozmowie. Zasilacz wymienił Dell na gwarancji x-com reklamacji
    > nie uznał, ale za zasilacz nie trzeba płacić.

    No dobra, ale jest "akcesorium" czy "częścią ekspl."?

  • 27. Data: 2023-12-12 00:24:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-11, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    > serwis producenta wymienił wadliwy zasilacz. Ponieważ zasilacz jest
    > akcesorium Pana laptopa, nie mamy podstaw do uznania reklamacji. "

    Ponownie, tak dla porządku, jakby ktoś to wyguglał, jest to oczywista
    bzdura.

    --
    Marcin