eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwarancyjnej › Re: Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwarancyjnej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwarancyjnej
    Date: Thu, 3 Jan 2008 10:31:32 +0100
    Organization: s...@a...pl
    Lines: 44
    Message-ID: <flia12$n79$1@news.onet.pl>
    References: <fli8m1$ajn$1@node1.news.atman.pl>
    Reply-To: <s...@a...pl>
    NNTP-Posting-Host: abzn92.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1199352674 23785 83.9.59.92 (3 Jan 2008 09:31:14 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 3 Jan 2008 09:31:14 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    X-Sender: N51/xad5EEWSFSsZ7zcvBTDWvZlagWPi
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-Antivirus: avast! (VPS 080103-0, 2008-01-03), Outbound message
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:507776
    [ ukryj nagłówki ]

    > "O Boże, znowu" - zapewne powiecie - powraca temat gwarancji i rękojmi.
    > Ale ja szperając na forach konsumentów nie odnalazłem odpowiedzi.
    > Opis przypadku
    > Przed świętami kupiłem w supermarecie 'real' odtwarzacz DVD.
    > Nie sprawdzałem go w sklepie.
    > Od razu "podbiłem" kartę gwarancyjną.
    > Paragon zachowałem.
    > Po rozpakowaniu pod choinką okazało się, że odtwarzacz nie wysuwa tacki
    > na płytę.
    > Po świętach odwiedziłem sklep i poprosiłem o wymianę na nowy (były
    > dostępne na półce).
    > Chciałem skorzystać z rękojmi.


    Jeśli kupiłes jako konsument - a wnioskuję że tak było - rękojmia nie
    istnieje.

    > Odpowiedziano mi, że wymieniać mogą w ciągu 5 dnia od dnia zakupu, a


    Ich dobra wola.

    > skoro mam podbitą gwarancję to przysługuje mi tylko postępowanie
    > reklamacyjne. O rękojmi nic nie słyszeli... (a przynajmniej nie chcieli
    > słyszeć ode mnie). Czy tak można?
    > Czy fakt podstęplowania dokumentu gwarancyjnego zamyka drogę
    > postępowania z tytułu rękojmi?


    Rękojmia nie istnieje w relacjach konsument - przedsiębiorca.

    > Często w sklepach ze sprzętem RTV (np. Media-Markt) proponują
    > "przetestowanie" urządzenia i podbicie gwarancji w terminie późniejszym,
    > po co? Dla kogo jest to bardziej korzystne? Dla klienta czy dla sklepu?

    Podobnie robi makro. Wg mnie wygodne i dla nich, i dla nabywcy.

    > Jeśli jeszcze ktoś ma jeszcze siłę wypowiedzieć się na ten temat - bardzo
    > proszę.

    Poczytaj np tu: http://tiny.pl/rpz8 (www federacji konsumentów). Dowiesz
    sie m.in. co masz zamiast rękojmi :)


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1