eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Reklamacja, gwarancja, rękojmie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2003-04-23 09:18:59
    Temat: Reklamacja, gwarancja, rękojmie
    Od: d...@w...pl (Piecia)

    Witam Grupowiczów,
    Miałbym niewielką prośbę. Czy mogłby mi ktoś objaśnić sprawę rękojmi i
    gwarancji. Czytałem ostatnio różne artykuły ale się troche pogubiłem.
    Z tego co wiem okres rękojmi jest na 1 rok, a okres gwarancji na czas
    określony w karcie gwarancyjnej przez gwaranta. Rękojmia może być
    rozpatrywana przez sprzedawcę a gwarancja przez gwaranta który może
    być np. producentem. Jaka będzie różnica
    gdy skożystam z rękojmi a gdy z gwarancji. Czy można skożystać z
    rękojmi zawsze, i co się dzieje wówczas z gwarancją?
    Jeśli nie ma wyszczególnionego czasu na karcie gwarancyjnej, w jakim
    dana rzecz może przebywać w np. naprawie to ile gwarant może ją
    przetrzymywać(dni roboczych czy kalendażowych)?
    I ostatnie pytanie. Przypuśćmy że kupiłem jakąś rzecz, która działała
    w sklepie. Po zanoszeniu do domu, po kilku godzinach dana rzecz
    przestała działać(nie tylko zgodnie z warunkami umowy, ale w ogóle nie
    działa). Jaką wówczas wybrać najlepszą drogę żeby szybko dostać nową,
    sprawną rzecz? Czy nadal istnieje ten okres początkowy, w ciągu
    którego sprzedawca musiał wymienić daną rzecz, albo zwrócić gotówkę?

    Z góry dziękuję za objaśnienie tej sprawy.
    ps. Część przepisów zmieniła się z dniem 1.I.2003, i dlatego niekiedy
    zwątpiłem czy aby napewno dany artykuł jast aktualny.
    --
    Pozdrawiam,
    Piecia mail tu mi: d...@w...pl


    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.prawo

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1