  • 1. Data: 2003-04-23 09:09:46
    Temat: Reklamacja, gwarancja, rękojmie
    Od: d...@w...pl (Piecia)

    Witam Grupowiczów,
    Miałbym niewielką prośbę. Czy mogłby mi ktoś objaśnić sprawę rękojmi i
    gwarancji. Czytałem ostatnio różne artykuły ale się troche pogubiłem.
    Z tego co wiem okres rękojmi jest na 1 rok, a okres gwarancji na czas
    określony w karcie gwarancyjnej przez gwaranta. Rękojmia może być
    rozpatrywana przez sprzedawcę a gwarancja przez gwaranta który może
    być np. producentem. Jaka będzie różnica
    gdy skożystam z rękojmi a gdy z gwarancji. Czy można skożystać z
    rękojmi zawsze, i co się dzieje wówczas z gwarancją?
    Jeśli nie ma wyszczególnionego czasu na karcie gwarancyjnej, w jakim
    dana rzecz może przebywać w np. naprawie to ile gwarant może ją
    przetrzymywać(dni roboczych czy kalendażowych)?
    I ostatnie pytanie. Przypuśćmy że kupiłem jakąś rzecz, która działała
    w sklepie. Po zanoszeniu do domu, po kilku godzinach dana rzecz
    przestała działać(nie tylko zgodnie z warunkami umowy, ale w ogóle nie
    działa). Jaką wówczas wybrać najlepszą drogę żeby szybko dostać nową,
    sprawną rzecz? Czy nadal istnieje ten okres początkowy, w ciągu
    którego sprzedawca musiał wymienić daną rzecz, albo zwrócić gotówkę?

    Z góry dziękuję za objaśnienie tej sprawy.
    ps. Część przepisów zmieniła się z dniem 1.I.2003, i dlatego niekiedy
    zwątpiłem czy aby napewno dany artykuł jast aktualny.
    --
    Pozdrawiam,
    Piecia mail tu mi: d...@w...pl

  • 2. Data: 2003-04-23 12:11:46
    Temat: Odp: Reklamacja, gwarancja, rękojmie
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    A jestes konsumentem? Tzn - czy nabyles rzecz w celu nie zwiazanym z
    prowadzona dzialalnoscia? Jesli tak, to stosuje sie nie przepisy KC tylko
    ustawe o szczegolnych warunkach sprzedazy z udzialem konsumentow i zmianie
    ustawy Kodeks cywilny z.... bla bla.

    --
    Depi.

  • 3. Data: 2003-04-23 12:20:05
    Temat: Re: Odp: Reklamacja, gwarancja, rękojmie
    Od: d...@w...pl (Piecia)

    Witam Marcin,

    Wednesday, April 23, 2003, 2:11:46 PM, napisano:

    MO> A jestes konsumentem?
    Tak, jak na razie uważam się za zwykłego konsumenta

    --
    Pozdrawiam,
    Piecia mail tu mi: d...@w...pl

  • 4. Data: 2003-04-23 13:11:19
    Temat: Odp: Odp: Reklamacja, gwarancja, rękojmie
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Piecia <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@w...pl...
    > Witam Marcin,
    >
    > Wednesday, April 23, 2003, 2:11:46 PM, napisano:

    > Tak, jak na razie uważam się za zwykłego konsumenta

    No to wygugluj sobie ustawe, oktorej napisalem poprzednio ( jest chocby na
    stronach Rzeczpospolitej). Jest krotka i raczej prosta, wiec powinienes
    sobie poradzic. Meritum jest takie, ze nie rekojmia, a "niezgodnosc z
    umowa". Gawarancja oczywiscie jesli jest. Uprawnienia te sa calkowicie
    niezalezne i alternatywne - skorzystac mozesz z jednego niezlaleznie od
    drugiego. Jak po lekturze bedziesz mial watpliwosci, to zapraszam ponownie.

    pozdrawiam

    --
    Depi.

  • 5. Data: 2003-04-23 13:47:07
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Olender wrote:
    > No to wygugluj sobie ustawe, oktorej napisalem poprzednio ( jest chocby na
    > stronach Rzeczpospolitej). Jest krotka i raczej prosta,

    Oczywiście, bardzo prosta i jasna ;)

    KG

  • 6. Data: 2003-04-23 20:11:03
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>