  • 1. Data: 2005-11-15 20:00:10
    Temat: Reklamacja butow
    Od: "Artur" <z...@g...pl>

    Witam!

    Zakupilem dosyc drogie buty i w trakcie pierwszych kilku dni uzytkowania
    stwierdzilem wade fabryczna (w obu butach). Problem w tym ze buty zaczalem
    uzytkowac jakies 2 miesiace po ich kupnie. Zlozylem reklamacje na specjalnym
    sklepowym formularzu. Po prawdzie to pracownik go wypelnil. Nie bylo tam
    rubryki na okres uzytkowania itp.
    W odpowiedzi otrzymalem informacje od rzeczoznawcy ze usterka jest
    mechaniczna i jest z mojej winy. Dodal ze buty by mialy wade fabryczna gdyby
    zosala ona stwierdzona po pierwszym zalozeniu.
    Na moj ludzki rozum to zalozyl on ze buty byly caly czas uzytkowane,
    dodatkowo nie wiem dlaczego nie wzial on pod uwage ze wada (dosyc powazna)
    wystapila w obu butach. Jest to dla mnie dziwne. Dodatkowo jestem przekonany
    ze wada byla na poczatku znikoma a po 5 dniach sie "rozrosla" i stala sie
    widoczna (tu slyszalna - straszne skrzypienie podeszwy).
    Chcialbym sie jakos od tego odwolac wyjasniajac sprawe dlugosci uzytkowania
    oraz wystapienia wady w dwoch butach na raz. Czy jest to mozliwe? Jaki mam
    na to termin od otrzymania negatywnej odpowiedzi na moja reklamacje? Czy mam
    to zrobic pisemnie? Wyslac im czy doreczyc osobiscie w sklepie? Dodatkowo
    buty sa nadal w sklepie, czy moge je odebrac czy kazac im trzymac do czasu
    ostatecznego wyjasnienia sprawy? Czy mozna ich "postraszyc" jakims urzedem
    by to normalnie potraktowali? Osobiscie jestem bowiem przekonany ze oni to
    robia specjalnie by miec wieksze zyski...

    Porsze o pomoc.
    Artur

  • 2. Data: 2005-11-15 20:03:28
    Temat: Re: Reklamacja butow
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Zakupilem dosyc drogie buty i w trakcie pierwszych kilku dni uzytkowania
    > stwierdzilem wade fabryczna (w obu butach). Problem w tym ze buty zaczalem
    > uzytkowac jakies 2 miesiace po ich kupnie.

    zdradzisz jakie to buty ? (z ciekawosci pytam)

  • 3. Data: 2005-11-15 21:52:27
    Od: "Artur" <z...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dldeun$f7$1@inews.gazeta.pl...

    > zdradzisz jakie to buty ? (z ciekawosci pytam)

    Nike, sportowe. Przeznaczone do uprawiania jakiegos tam sportu, ale byly
    jedynie uzytkowane do chodzenia. Mozna wiec uznac ze uzytkowane byly w
    minimalny sposob.

  • 4. Data: 2005-11-16 07:54:46
    Od: "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl>

    Użytkownik "Artur" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nike, sportowe. Przeznaczone do uprawiania jakiegos tam sportu, ale byly
    > jedynie uzytkowane do chodzenia. Mozna wiec uznac ze uzytkowane byly w
    > minimalny sposob.

    federacja konsumentów, polubowny sąd konsumencki itp ...

    niech doradzają :)

    a przy butach rzeczoznawca zwykle ocenia, że to wina chodzenia i dopiero
    przy drugim lub trzecim kontakcie przyznają rację użytkownikowi
    tak jak z egzekwowaniem ubezpieczenia

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 5. Data: 2005-11-17 19:40:42
    Od: "Lukasz" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mam podobny problem rowniez z butami sportowymi Nike.
    Dokladnie w jednym z nich trzeszczy podeszwa.
    Dodam ze przez pierwsze miesiace nie bylo tego problemu.
    Nie jest to sama guma ale cos w srodku w spodzie buta w tej czesci gdzie but
    sie zgina.
    Dodam ze macajac buty (oba) w tym miejscu od srodka (po wyjeciu wkladek) czuc
    jakby pekniecia wewnatrz tej podeszwy
    a przy jednoczesnym uciskaniu od zewnatrz (tego jednego) pojawia sie
    trzeszczenie ktore jest rowniez wyczuwalne w srodku.
    Dodatkowo podczas chodzenia przeszkadza to - jakby cos sie przesuwalo w tej
    podeszwie.
    Reklamacja zostala odrzucona - rzeczoznawca (ktorym tak na prawde byl
    wlasciciel sklepu)
    stwierdzil ze nie ma podstaw bo buty nie maja wady.
    Inny rzeczoznawca do ktorego poszedlem chcial mi wmowic ze to normalne, ze
    moglo powstac
    w wyniku zawilgocenia.
    Ja uwazam ze buty uzywalem zupelnie zwyczajnie - zgodnie z przeznaczeniem.
    Dla mnie oczywiste jest ze but nie powinien trzeszczec.
    Zastanawiam sie teraz nad pojsciem do innego rzeczoznawcy i nad tym czy sama
    Nike nie ma jakichs ekspertow ktorzy mogliby ocenic co jest z butem.

    Gdybys cos wiedzial na temat oddzialow Nike w Polsce, albo gdyby udalo ci sie
    jakos ta sprawe zalatwic to bylbym wdzieczny z informacje.

  • 6. Data: 2005-11-18 08:46:26
    Od: "Artur" <z...@g...pl>

    Czy na prawde nikt nie moze nic konkretnego powiedziec na temat reklamacji?

  • 7. Data: 2005-11-18 09:51:27
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    taki problem moze rozwiazac tylko rzeczoznawca... sam napisales ,ze dwoch
    stwierdzilo ,ze to normalne. pozostaje Ci albo uwierzyc albo isc do
    nastepnego. nie jestesmy wrozkami

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 8. Data: 2005-11-18 18:51:47
    Od: "Artur" <z...@g...pl>

    > taki problem moze rozwiazac tylko rzeczoznawca... sam napisales ,ze dwoch
    > stwierdzilo ,ze to normalne. pozostaje Ci albo uwierzyc albo isc do
    > nastepnego. nie jestesmy wrozkami

    Nie, ich rzeczoznawca stwerdzil ze to jest wada mechaniczna. Inny natomiast
    ze jest to dosyc powazna wada i musi byc fabryczna, inaczej nie wystapila by
    w krotkim czasie w dwoch butach.

    A jesli chodzi o pytania, to nie oczekiwalem oceny butow a raczej odpowiedzi
    jak walczyc z nieuczciwym sprzewadca.

  • 9. Data: 2005-11-18 19:19:20
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    jezeli sprzedawca odmawia uznania reklamacji.. w Twoim mniemaniu
    uzasadnionej .. to pozostaje imho najpierw rzecznik konsumentow, pozniej sad

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 10. Data: 2005-11-19 21:46:46
    Od: "Artur" <z...@g...pl>

    > jezeli sprzedawca odmawia uznania reklamacji.. w Twoim mniemaniu
    > uzasadnionej .. to pozostaje imho najpierw rzecznik konsumentow, pozniej
    sad

    Dzieki, o cos takiego mi chodzilo. Co prawda az za zwiezle, ale latwiej mi
    szukac odpowiednich informacji na ten temat w internecie.