  • 1. Data: 2005-11-15 21:05:38
    Temat: Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego
    Od: "niby" <e...@n...niby>

    Planuję kupić działkę o powierzchni 580 m2. Wytyczona ona została w roku
    2003 po podzieleniu większego pola na kilkanaście działek o powierzchni od
    580 m2 do 1400 m2. W roku 2004 uchwalono MPZP dla tego obszaru i jest w nim
    zapisane, że minimalna wielkość nowo wydzielonej działki pod zabudowę
    wolnostojącą ma być 600 m2.
    Jak sądzicie, nie będę miał później problemu z dostaniem pozwolenia na
    budowę? Zaznaczam, że zakup ten chwilowo traktuję jako inwestycję i nie
    planuję rozpocząć budowy wcześniej niż za 4 - 5 lat.

  • 2. Data: 2005-11-16 01:37:44
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:dldicn$13l$1@news.dialog.net.pl,
    niby <e...@n...niby> napisał/a:
> [...]
    > budowę? Zaznaczam, że zakup ten chwilowo traktuję jako inwestycję i
    > nie planuję rozpocząć budowy wcześniej niż za 4 - 5 lat.

    Będziesz miał problem, bo nie dostaniesz pozwolenia na budowę, bo działka
    580 m. kw. nie jest wg zapisów planu budowlaną. Pewnie w trakcie podziału
    obowiązywał inny plan, gdzie działka budowlana mogła być dowolnej wielkości.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Każdy się kieruje w życiu egoizmem, ale nie każdy się do tego przyznaje.
    /Joanna Duszczyńska/

  • 3. Data: 2005-11-16 09:55:37
    Od: "ath" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > obowiązywał inny plan, gdzie działka budowlana mogła być dowolnej wielkości.

    Jesteś aby pewna?
    Nowo wydzielanej, od 2004 r. Wydzielona była w 2003 - wg mnie nie ma problemu.
    Przecież statusu budowlanej nie straciła przez nową uchwałę (dla pewności całą
    uchwałę można przejrzeć.).

    Pozdrawiam,
    A.

  • 4. Data: 2005-11-16 14:16:28
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:7d1a.00000589.437b0218@newsgate.onet.pl,
    ath <a...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > problemu. Przecież statusu budowlanej nie straciła przez nową uchwałę
    > (dla pewności całą uchwałę można przejrzeć.).

    Plan zagospodarowania przestrzennego jest prawem miejscowym i wg niego
    wydawane są decyzje. Jezeli w momencie wejścia w życie planu z ograniczeniem
    wielkości działki budowlanej nie było pozwolenia na budowę, to już go nie
    będzie, bo jest to sprzeczne z ustaleniami planu.
    Działka została wydzielona przed uchwaleniem planu więc nie jest budowlana
    na chwilę obecną.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Ludzie są zawsze gotowi umrzeć za jakąś sprawę,
    pod warunkiem, że niezupełnie dobrze wiedzą, o co chodzi.