eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja - brak pudełka › Re: Reklamacja - brak pudełka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Misiek" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <irdjlg$lv$1@inews.gazeta.pl> <irdk3u$vqi$1@news.onet.pl>
    <irdkjj$3s7$1@inews.gazeta.pl> <irdldv$5no$1@news.onet.pl>
    <irdllo$7cg$1@inews.gazeta.pl> <irdlqc$70p$1@news.onet.pl>
    <irdm40$8tg$1@inews.gazeta.pl> <irdm7q$9d6$1@news.onet.pl>
    <irdmoq$b1g$1@inews.gazeta.pl> <irdn65$db1$1@news.onet.pl>
    Subject: Re: Reklamacja - brak pudełka
    Date: Tue, 24 May 2011 07:19:56 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6090
    Lines: 42
    Message-ID: <4ddb3ff4$0$2503$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.147.162
    X-Trace: 1306214389 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2503 83.15.147.162:1502
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:678205
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:irdn65$db1$1@news.onet.pl...
    >W dniu 2011-05-23 15:17, Ramzes pisze:
    >>>> Mam paragon
    >>>
    >>> Paragon to nie gwarancja.
    >>
    >>
    >> Przy kupnie wyrażnie zaznaczył ze gwarancja 12 miesięcy i w razie
    >> problemów
    >> można się zwrócić i go reklamować u producenta.
    >
    > Takie wyraźne zaznaczenie to żadna gwarancja.
    >

    Niestety to czesto spotykany proceder.
    "gwarancja" na podstawie paragonu/rachunku/faktury (wiem wiem, rachunkow
    teraz juz nie ma, sa tylko faktury heh).
    Jednak gdzie:
    1. Karta gwarancyjna
    2. Warunki gwarancji?
    w sklepie Proline tez ie wydaja kart gwarancyjnych. Ogolne Warunki Gwarancji
    dostepne sa u nich na stronie i mozna je sobie wydrukowac. Nie do konca
    zgodne to z prawem ale... cos juz tam masz.
    A na paragonie masz napisane ile gwarancji ci udzielili? Bo ja na karcie
    gwarancyjnej mam zapis w rubryce "gwarancja" ile gwarancji na jaka czesc mi
    udzielili. Malo, ale juz cos jest hehehe. reszte maja w "OWG" jak to
    nazywaja, no chyba ze producent dolacza swoja karte gwarancyjna (co zdarza
    sie), wtedy odwoluja sie wlasnie do tej karty.
    Generalnie czestym procederem jest ze produkt musi byc dostarczony w
    oryginalnym opakowaniu. Jak sie ma to do prawa? Ano tak, ze produkt musi byc
    dostarczony w opakowaniu uniemozliwiajacym uszkodzenie produktu. Tyle. Nie
    pytajcie mnie o podstawe prawna, bo jej nie znam. Wiem tyle ile sie kiedys
    dowiadywalem w Inspekcji Handlowej. Taka otrzymalem odpowiedz. I jesli nie
    przyjma w "opakowaniu zastepczym" - wtedy skarga wlasnie tam.

    Generalnie paragion to nie gwarancja, jednakze paragon jest wlasnie
    zawarciem umowy (to do Ramzesa uparcie twierdzacego ze nie zawieral on
    zadnej umowy) . Zawarles umowe kupna sprzedazy placac za towar i otrzymujac
    paragon. A nie mozesz skorzystac z niezgodnosci towaru z umowa?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1