  • 1. Data: 2009-04-03 16:49:05
    Temat: Reklamacja a gwarancja
    Od: "Czeresniak" <d...@o...pl>

    W ramach ewolucji użytkownika (przedtem miałem aparat tel. Alcatela,
    Siemensa, Sagema, Samsunga) postanowiłem nabyć w salonie PlusGSM w ramach
    promocji (razem z abonamentem) telefon komórkowy marki Nokia E51.
    Niezbyt długo się cieszyłem jakością Made in Finland bo po około trzech
    miesiącach użytkowania uwidoczniły się przetarcia lakieru na obudowie i
    zaczęły skrzypieć przyciski więc poszedłem do salonu, w którym kupiłem
    telefon.
    Wcześniej w domu przygotowałem pismo pt. Zgłoszenie reklamacyjne
    zaadresowane do właściciela salonu. W piśmie powołałem się na niezgodność
    towaru z umową i zarządałem wymiany na nowy aparat (znajomi mają dłużej niż
    ja takie same aparaty i u nich wszystko jest ok!) z nadzieją, że to była
    wadliwa seria. W salonie miła Pani przyjęła moje zgłoszenie i wydrukowała
    jakiś druk (już nie pamiętam jaki bo go oddałem przy odbiorze aparatu) i ja
    go podpisałem. W tym druku w miejscu oznaczonym jako opis usterki napisała -
    zgłoszenie reklamacyjne.
    Po dwóch tygodniach poinformowano mnie, że telefon jest do odbioru więc się
    udałem po jego odbiór i okazało się, że aparat naprawiono (ja żądałem w
    reklamacji wymiany na nowy) wymieniając obudowę. W opisie napawy jest zapis
    "Na podstawie wytycznych producenta towar został doprowadzony do stanu
    zgodnego z umową poprzez naprawę". Stwierdziłem, że satysfakcjonuje mnie to
    rozwiązanie i odebrałem aparat.
    Jednak teraz w niecały miesiąc od odbioru aparatu przyciski znów zaczynają
    skrzypieć a za szybkę dostały się zanieczyszczenia. Jako, że w instrukcji
    aparatu nie ma opisu jak zdjąć obudowę a dodatkowo serwis założył plomby
    gwarancyjne mam zamiar znów reklamować aparat.
    I w związku z tym mam pytanie czy po naprawie gwarancyjnej mam prawo do
    zgłoszenia niezgodności towaru z umową w salonie? Jak postąpić aby aparat
    został wymieniony na nowy aparat?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2009-04-03 17:19:00
    Temat: Re: Reklamacja a gwarancja
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Czeresniak pisze:

    > I w związku z tym mam pytanie czy po naprawie gwarancyjnej mam prawo do
    > zgłoszenia niezgodności towaru z umową w salonie? Jak postąpić aby aparat
    > został wymieniony na nowy aparat?

    Możesz zadzwonic do serwisu i zapytać, możesz przeczytać co jest napisane
    na gwarancji.

    --
    animka

  • 3. Data: 2009-04-03 17:53:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Czeresniak" <d...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > I w związku z tym mam pytanie czy po naprawie gwarancyjnej

    Nic wcześniej o gwarancji nie pisałeś.
    Więc jak w końcu było?

    >mam prawo do zgłoszenia niezgodności towaru z umową w salonie? Jak postąpić
    >aby aparat został wymieniony na nowy aparat?

    Nie do Ciebie należy decyzja, tylko do sprzedawcy.

  • 4. Data: 2009-04-03 20:36:08
    Od: "Czeresniak" <d...@o...pl>

    > Nie do Ciebie należy decyzja, tylko do sprzedawcy.
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=390

    "Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo
    wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy. Dopóki jest możliwa wymiana
    albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Jeżeli
    wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa. Zgłoszone przez nas żądanie
    stanowi zobowiązanie dla sprzedawcy. Nie może on zatem sam zadecydować, że
    zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej zgody. Sprzedawca nie
    będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe
    albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni."

    Swoje informacje zaczerpnąłem z tej strony.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 5. Data: 2009-04-03 21:23:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > udowodni."
    >
    > Swoje informacje zaczerpnąłem z tej strony.

    Ale chyba nie masz wątpliwości, że wymiana telefonu to nadmierne koszty w
    stosunku do wymiany obudowy?

  • 6. Data: 2009-04-04 00:05:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 03.04.2009 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:
> [...]

    Odpękać ze 3-4 naprawy (z tyt. niezgodności) i zapewne się posądzić (przy
    braku dobrej woli sprzedawcy).

    > Nie do Ciebie należy decyzja, tylko do sprzedawcy.

    WKF: Przy niezgodności z umową decyzja należy do niego. Sprzedawca może co
    najwyżej powołać się na dodatkowe okoliczności, które pozwolą mu na
    odrzucenie żądania i naprawę.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2009-04-04 06:35:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > WKF: Przy niezgodności z umową decyzja należy do niego. Sprzedawca może co
    > najwyżej powołać się na dodatkowe okoliczności, które pozwolą mu na
    > odrzucenie żądania i naprawę.

    Co się przekłada dokładnie na to samo o czym pisałem.

  • 8. Data: 2009-04-04 08:56:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.04.2009 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Co się przekłada dokładnie na to samo o czym pisałem.

    Nie zawsze i nie do końca, lepiej więc nie utrwalać błędnych przekonań.

    --
    Marcin