  • 1. Data: 2003-07-02 05:45:57
    Temat: Reklamacja Bucików - problem
    Od: "dj" <d...@o...pl>

    Sprawa przedstawia się następująco - 2 miesiące temu zakupiłem synkowi
    sandałki skurzane. Po tygodniu urzytkowania klamra przyszyta na nitkę
    odpruła się uniemożliwiając noszenie sandała. Zaniosłem do reklamacji.
    Przyszycie klamerki (dosłownie na 5 niteczek) trwało regulaminowe 21 dni. Po
    odebraniu bucika i po ok. tygodniu użytkowania ta sama klamra lecz w drugim
    sandałku w ten sam sposób się oderwała. Zaniosłem zdenerwowany do sklepu te
    buciki żądając zwrotu pieniędzy, ponieważ kupiłem dziecku na lato sandałki a
    okazuje się że w trakcie 8 tygodni od zakupu (liczę już następny okres
    reklamacji czyli 3 tyg.) dziecko będzie chodziło tylko 2 tyg. w bucikach.
    Zaznaczam że oberwanie się sprzączki (klamry) nie było z winy użytkownika.
    Sprzedawca twierdzi że napraw może być w nieskończoność a zwrotu pieniędzy
    nie będzie nigdy.

    Proszę o poradę kiedy należy się zwrot pieniędzy a kiedy wymiana towaru na
    nowy ? Ile musi być reklamacji aby zwrócili pieniądze ? Na ile jest teraz
    gwarancja czy rękojmja ? Czy po każdej naprawie termin na reklamacje biegnie
    od nowa ?

    Pozdrawiam
    _ _ _
    dj

  • 2. Data: 2003-07-02 05:50:52
    Temat: Re: Reklamacja Bucików - problem
    Od: "Andrzej R" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    nie jestem prawnikiem ale o reklamacji juz sie troche powyklucalem:
    wiec proponuje przyniesc buty do sklepu z tytulu niezgodnosci towaru z umowa
    (napisz w domu reklamacja z tytulu ...) i opisz ze w ramach przyslugujacego
    ci prawa poniewaz jest to juz n-ta naprawa wnosisz o wymiane butow na nowe
    wolne od wad. I tutaj niestety kilka wad obecnej ustawy:
    * jesli akurat sklep nie ma nowych takich bucikow lub stwierdzi ze koszty
    wymiany sa dla niego zbyt wysokie moze Ci je naprawiac i niestety tak jak
    powiedzial sprzedawca w nieskonczonosc
    * ostatecznym rozwiazaniem pozostaje rzecznik praw konsumenta ktory mediuje
    pomiedzy Toba i sklepem i jesli to nie pomoze ma prawo wniesc sprawe do sadu
    konsumenckiego

    pozdrawiam i zycze powodzenia

  • 3. Data: 2003-07-02 08:46:04
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > wymiany sa dla niego zbyt wysokie moze Ci je naprawiac i niestety tak jak
    nie jest tak, albowiem w takiej sytuacji przysługuje rosdzenie o obniżenie
    ceny, a jezeli niezgodność towaru jest istotna - to można odstąpić od umowy.
    Sprzedawca w zadnym wypadku nie moze sam naprawić, bez zgody na to konsumenta.

    * ostatecznym rozwiazaniem pozostaje rzecznik praw konsumenta ktory mediuje
    > pomiedzy Toba i sklepem i jesli to nie pomoze ma prawo wniesc sprawe do sadu
    > konsumenckiego

    do sądu powszechnego również,

    > pozdrawiam i zycze powodzenia

    pzdr

    marek radwański

  • 4. Data: 2003-07-02 13:21:59
    Od: "Shirley" <k...@o...pl>

> [...]
    umowy.
    > Sprzedawca w zadnym wypadku nie moze sam naprawić, bez zgody na to
    zgadza sie ale z praktyki wiem ze nawet na drukach o niezgodnosci towaru z
    umowa wpisuja sprzedawcy ze wnosze o naprawe lub jesli okaze sie niemozliwa
    o wymiane towaru (oczywiscie obnizenie ceny nie wchodzi w rachube przy
    butach ktorych nie da sie nosic)

    > do sądu powszechnego również,
    mozliwe nie wiem, ale wydaje mi sie konsumencki pierwszym na drodze
    dochodzenia swoich praw

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-07-02 13:49:55
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bdumak$6f7$1@atlantis.news.tpi.pl>, Shirley wrote:
> [...]
    > o wymiane towaru (oczywiscie obnizenie ceny nie wchodzi w rachube przy

    nie musisz korzystac z takiego druku

    > mozliwe nie wiem, ale wydaje mi sie konsumencki pierwszym na drodze
    > dochodzenia swoich praw

    na to trzeba zgody sprzedawcy

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2003-07-03 12:14:37
    Od: "Keruj" <k...@t...pl>

> [...]
    > nowy ? Ile musi być reklamacji aby zwrócili pieniądze ? Na ile jest teraz
    > gwarancja czy rękojmja ? Czy po każdej naprawie termin na reklamacje

    Proponuje przy nastepnej reklamacji skorzytsac z prawa rekojmi ... jesli
    towar zostanie naprawiony i znowu pojawi sie jakas wada wtedy mozna zadac
    wymiany towaru na nowy

    k.c.
    Art. 560. § 1. (168) Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy
    odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy
    odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz
    wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma
    zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub
    naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

    Keruj

  • 7. Data: 2003-07-03 12:50:48
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <be16ol$hf$1@nemesis.news.tpi.pl>, Keruj wrote:
    > Proponuje przy nastepnej reklamacji skorzytsac z prawa rekojmi ... jesli
    > towar zostanie naprawiony i znowu pojawi sie jakas wada wtedy mozna zadac
    > wymiany towaru na nowy

    Oj, trochę się po 31 grudnia 2002 zmieniło...

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2003-07-03 13:05:36
    Od: "Keruj" <k...@t...pl>

    > Oj, trochę się po 31 grudnia 2002 zmieniło...

    Ups. akurat moj lex jest z 11.2002

    Keruj

  • 9. Data: 2003-07-03 13:13:13
    Od: "Keruj" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

    > Oj, trochę się po 31 grudnia 2002 zmieniło...

    mozesz podac nr Dz.U. odnosnie tej zmiany

    Keruj

  • 10. Data: 2003-07-03 13:48:19
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <be1a5p$qm$1@atlantis.news.tpi.pl>, Keruj wrote:
    > mozesz podac nr Dz.U. odnosnie tej zmiany

    Głównie: Ustawa o szczegółowych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
    zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)

    pozdrawiam

    --
    Marcin