  • 1. Data: 2003-07-02 02:43:42
    Temat: Jak to wygląda w naszym kraju? Proszę o pomoc...
    Od: "PRZEMEK" <d...@o...pl>

    Przepraszam jeśli to nie da grupa nie wiem na którą zadaje się takie
    pytania. :(

    Znajoma od kilku miesięcy a dokładnie od ponad pół roku nie dostaje
    rachunku (faktury) za usługi, na początku stycznia tego roku
    zainstalowała sobie łącze stałe w tp.sa. Od tamtej pory nie dostała
    żadnej faktury ani rachunku do opłacenia
    (opłata za instalacje łącza też nie przyszła), nie upominają się też
    o uiszczanie opłat. Wygląda to tak jak by zapomnieli o niej,
    koleżanka nie interesowała się tym myślała ze załapała się na
    jakąś promocję, aż do czasu kiedy mnie poinformowała o fakcie
    i jej uświadomiłem że promocji raczej oni nie robią.
    Czy w tym przypadku powinna zgłosić fakt nieotrzymania faktury,
    czy może lepiej będzie gdy nic nadal nie będzie w tym kierunku robiła?
    Oni zastrzegają w regulaminie-umowie że osoba która nie otrzyma
    faktury powinna zawiadomić ich o fakcie, lecz nie piszą kiedy
    i w jakim terminie. Na mój tok rozumowania to przynajmniej część
    powinna być umorzona, z racji tego że opłaty są za konkretny termin
    i powinny być płatne w konkretnym terminie. Wydaje mi się też
    że niewolno wystawiać faktury ze wsteczną datą, tu musieli by wystawić
    fakturę za styczeń, myślę że takie rzeczy ulegają też przedawnieniu.
    Teraz zastanawia mnie to czy nasze prawo w tej kwestii jest
    obiektywne czy może raczej stoi po stronie monopolisty, znając życie
    to pewnie tak
    t.:(
    Nie znam się zbytnio na prawie więc proszę państwa o pomoc w jej
    imieniu, za wszelką pomoc i odpowiedzi dziękuje z góry.

    Dodam jeszcze że dostaje przez cały czas normalnie faktury za
    korzystanie z telefonu i na nich nie nie jest wyszczególnione, a powinno być.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-07-02 08:54:28
    Temat: Re: Jak to wygląda w naszym kraju? Proszę o pomoc...
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > faktury powinna zawiadomić ich o fakcie, lecz nie piszą kiedy
    > i w jakim terminie. Na mój tok rozumowania to przynajmniej część

    nic nie powinno być umorzone, przedwanienie roszczeń z tytułu prowadzenia
    działalności gospodarczej wynosi 3 lata od terminu wymagalności - czyli
    płatności konkretnych faktur. jeżli faktur nie wystawiono w terminie zgodnym
    z regulaminem świadczenia usług, to należy uznać, ze termin przedawnienia
    rozpoczyna bieg od daty, w której te płątności powinny byc wymagalne,

    uważam że co najwyzej operator nie może domagac się odsetek za opóźnienie.

    > Teraz zastanawia mnie to czy nasze prawo w tej kwestii jest
    > obiektywne czy może raczej stoi po stronie monopolisty,

    co najwyzej po stronie przedsiębiorcy zajmującego pozycję dominującą na rynku
    relewantnym, :-)

    pzdr

    marek radwański

  • 3. Data: 2003-07-12 21:26:44
    Od: "PePe" <p...@k...pl>

> [...]
    > z regulaminem świadczenia usług, to należy uznać, ze termin przedawnienia
    > rozpoczyna bieg od daty, w której te płątności powinny byc wymagalne,

    Przedawnienie to 2 lata, jeżeli to jest umowa cywilno-prawna
    Pozdr. PePe