  • 11. Data: 2010-12-24 09:14:03
    Temat: Re: Reklama w portalach internetowych.
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Fri, 24 Dec 2010 00:32:22 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Ale portale mają obowiązek przestrzegania m.in. przepisów ustawy o
    > świadczeniu usług drogą elektroniczną.

    Tyle, że zakazu takiej reklamy tam nie ma.
    UOKiK coś kiedyś mówił o traktowaniu sprawy w kategorii agresywnej
    reklamy, która też jest zakazana (ustawa o nieuczciwych praktykach
    rynkowych), ale jakoś mu się ucichło. Więc pewnie nie ma tematu.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    || Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

  • 12. Data: 2010-12-24 09:17:46
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2010-12-24 09:37, to pisze:

    > Wchodząc do portalu oczekujesz przekazu testowo-graficznego a wyskakuje
    > Ci głośna animacja blokująca niejednokrotnie komputer (to czy "blokuje"
    > zależy od poziomu wiedzy użytkownika, ale można uznać, że w wielu
    > przypadkach dla przeciętnego użytkownika taki komputer będzie czasowo
    > "zablokowany"). Moim zdaniem to zdecydowane przegięcie, ponieważ wchodząc
    > na portal nie oczekujemy niezamówionych hałasów, migania i utrudnień w
    > korzystaniu z komputera. Reklama powinna operować zbliżonym typem
    > przekazu co zamówiona treść.

    Logicznie masz rację. Ale Ty tej treści nie "zamawiasz". Ty chodzisz po
    necie jak po ulicy i patrzysz na wystawy (portale).
    Jeśli chcesz przekazu, informacji spełniającej Twoje oczekiwania, to
    (właśnie!) *ZAMÓW* sobie określony serwis, *zawrzyj* umowę na dostawę
    określonych treści w określonej formie, *ZAPŁAĆ* za to, a jak coś będzie
    nie tak - to handrycz się z dostawcą choćby i przed sądem.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 13. Data: 2010-12-24 10:12:46
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "Olgierd"

    > Tyle, Ĺźe zakazu takiej reklamy tam nie ma.
    > UOKiK coś kiedyś mówił o traktowaniu sprawy w kategorii agresywnej
    > reklamy, ktĂłra teĹź jest zakazana (ustawa o nieuczciwych praktykach
    > rynkowych), ale jakoś mu się ucichło. Więc pewnie nie ma tematu.
    > pozdrawiam, Olgierd

    Zapewniam ze ja nie oczekuje zakazu reklamu na portalach jako takiej.
    Niech sobie bedzie. Tyle tylko ze cos ze sposobem jej prezentacji jest
    nie tak. Skoro bowiem "nadawca" przewidzial sytuacje w ktorej reklame
    mozna zamknac jak tylko sie pojawi to niech taka mozliwosc bedzie na
    portalu dostepna. Teraz w bardzo wielu wypadkach nie jest. Dla mnie ta
    sytuacjce moge interpretowac tak. Taka reklama jest reklama agresywna
    w jakms tam stopniu zakazana. Dlatego tez nadawca umozliwia aby ta
    reklame mozna bylo wylaczyc jesli uznamy ze nam nie odpowiada.Tyle
    ze my z mozliwosci wylaczenia nie mozemy skorzystac bo odpowiedni
    "wylacznik" nie dziala. Dla mnie to jest wlasnie zastanawiajace.
    AM

  • 14. Data: 2010-12-24 10:20:17
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Maruda" <n...@c...pl>

    > Mają zgodę nadawcy i robią to w jego imieniu.

    No ale muszą mieć zgodę odbiorcy a nie nadawcy.

    >Przeczytaj regulamin.

    Czyj ? Nie korzystam z usług portali. Co mnie obchodzi ich regulamin ?

  • 15. Data: 2010-12-24 10:25:34
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 24 Dec 2010 11:12:46 +0100, Hades napisał(a):

    > Tyle
    > ze my z mozliwosci wylaczenia nie mozemy skorzystac bo odpowiedni
    > "wylacznik" nie dziala.

    Sprawdzałeś pod różnymi przeglądarkami? Bo czasem tu może być rozwiązanie.

    AK

  • 16. Data: 2010-12-24 10:33:56
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "Andrzej Kubiak"

    > Sprawdzałeś pod różnymi przeglądarkami? Bo czasem tu może być rozwiązanie.
    > AK

    Korzystam z Firefox przez niektorych uwazana za najlepsza, ale czy tak
    rzeczywiscie jest? Nie wiem. Moglbym uruchomic do sprawdzenia IE, ale
    reklamy nie pojawiaja sie regularnie (sa wyswietlane chyab losowo) i tym
    samym nie ma pewnosci ze trafie na moment wyswietlenia.
    AM

  • 17. Data: 2010-12-24 10:34:23
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Maruda" <n...@c...pl>

> [...]
    > określonych treści w określonej formie, *ZAPŁAĆ* za to, a jak coś będzie
    > nie tak - to handrycz się z dostawcą choćby i przed sądem.

    Kiedy właśnie dopiero umowa z portalem daje możliwość możliwość
    wykorzystywania twojego komputera do wyświetlania reklam. A jak po raz
    pierwszy wchodzisz na portal by skorzystać to portal musiałby najpierw
    wyświetlić zapytanie czy akceptujesz warunki i dopiero wtedy mógłby Tobie
    reklamy wyświetlać.

  • 18. Data: 2010-12-24 10:58:27
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Maruda

> [...]
    > treści w określonej formie, *ZAPŁAĆ* za to, a jak coś będzie nie tak -
    > to handrycz się z dostawcą choćby i przed sądem.

    Ale z wystaw nic nie wyskakuje, nie zamyka mnie w klatce i nie każe
    oglądać jakichś bzdurnych reklam przez minutę.

    Twoja interpretacja, ze wchodząc na daną stronę domyślnie wyrażam zgodę
    na wszystko, co jest technicznie możliwe jest mocno naciągana. Taka zgoda
    może dotyczyć wyświetlenia typowej zawartości stron internetowych czyli
    tekstu, grafiki, ew. jakichś animacji, ale NIE hałasującego, migającego
    gówna które blokuje mi przeglądarkę.

    --
    ignorance is bliss

  • 19. Data: 2010-12-24 11:24:43
    Od: <s...@a...pl>

    > Ale z wystaw nic nie wyskakuje, nie zamyka mnie w klatce i nie każe
    > oglądać jakichś bzdurnych reklam przez minutę.

    A kto ci każe? Poza tym nie da się wyłączyć przeglądarki lub komputera prze
    minutę? Kiedyś były przyciski reset na obudowie, teraz trzeba przytrzymać
    włącznik kilka sekund dłużej. Gwarantuję, zadziała! :)

  • 20. Data: 2010-12-24 11:28:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-24 11:25, Andrzej Kubiak pisze:

    > Sprawdzałeś pod różnymi przeglądarkami? Bo czasem tu może być rozwiązanie.

    Kantują na różne sposoby.

    Np. nigdzie nie jest powiedziane że zamknięcie okienka to krzyżyk w
    prawym, górnym rogu. Bywa że malutki przycisk "zamknij" jest gdzieś
    indziej. A krzyżyk w prawym, górnym to element "scenografii" i przenosi
    Cię na reklamowaną stronę (i już ktoś zarobił 1gr za kliknięcie).

    Co do meritum sprawy, to IMO można tylko zmienić portal.
    Tak samo jak niektóre czasopisma składają się już praktycznie wyłącznie
    z reklam i tekstów sponsorowanych, ale nie lata się z tym do "praw
    konsumenta", tylko kupuje inne czasopismo.

    Są strony internetowe gdzie w ogóle w co nie klikniesz to "error 404" i
    co? Po prostu jak strona nie nadaje się do używania, to nie używasz i tyle.