  • 1. Data: 2010-12-22 18:10:44
    Temat: odszkodowanie od ubezpieczalni - OC, warsztat
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Witam,

    Jakiś czas temu naprawiałem samochód bezgotówkowo, z OC. Samochód
    naprawiony - wszystko powiedzmy w porządku.

    Odezwał się do mnie właściciel warsztatu. Ubezpieczalnia mu nie
    zapłaciła - chce ją pozwać. Ale z jakichś przyczyn chce ją pozwać nie
    jako on (z cesją moich praw na niego), tylko jako ja (z moim
    pełnomocnictwem). Czyli że niby ja składam pozew itd... Podobno tak
    łatwiej wygrać.

    Jestem raczej za tym żeby na to pójść, zwłaszcza że jeżeli się nie
    zgodzę, to on może chcieć tych pieniędzy ode mnie i wtedy tak czy
    inaczej będę musiał składać pozew, tylko że tym razem będę sobie sam
    płacił za adwokata :).

    Ale chciałbym wiedzieć, z jakim ryzykiem to się wiąże? Czy poza kosztami
    postępowania i zastępstwa procesowego drugiej strony - grożą mi jakieś
    dodatkowe koszty/kłopoty? Np. jakiś kontrpozew ubezpieczalni?

    Czy jego oświadczenie że te wszyskie koszty pokryje ma jakąś moc czy
    raczej warte jest tyle co jego słowo?

    No i czy to może być jakiś sposób na wycyganienie ode mnie przerwania
    biegu przedawnienia (w ile czasu się takie rzeczy jak naprawa samochodu
    przedawniają?) - naprawa miała miejsce jakieś 4 lata temu.

    Wątpliwości mnie nachodzą, bo wiem że facet jest taki z tych cwańszych
    naprawiaczy aut, czy przypadkiem się w coś nie wkopię.

    p. m.