  • 1. Data: 2010-12-23 23:17:43
    Temat: Reklama w portalach internetowych.
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    Czy jeslii zalozymy ze portale onet, wp czy interia to "prywatne"
    instytucje oferujace swoje strony bezplatnie to mozna je w jakis
    sposob "skarzyc" za jak mi sie wydaje naruszanie praw konsumenta?
    Otoz czasem przy otwarciu stron portalu glowna strona przeslaniana
    zostaje pojawiajaca sie reklama. Reklame taka mozna wylaczyc
    kilkajac w napis "zamknij" lub "x". Tyle teoria. Praktyka zas pokazuje
    ze jest to niestety sposob nieskuteczny i zmuszeni jestesmy do tego
    aby reklame jednak obejrzec a jedyne co mozna zrobic to poczekac az
    rekalama sama zniknie po kilku sejundach. Jak pamietam kiedys tego
    nie bylo i kilkanie w celu zamkniecia okna reklamy bylo skuteczne.
    Jak to wiec wyglada od strony prawnej?
    AM

  • 2. Data: 2010-12-23 23:21:44
    Temat: Re: Reklama w portalach internetowych.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-24 00:17, Hades pisze:

    > Jak to wiec wyglada od strony prawnej?

    Nie ma obowiązku wchodzenia na te portale, a one nie mają obowiązku
    wyświetlania tylko takich treści, jakie się Hadesowi podobają.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-12-23 23:29:29
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "Liwiusz"

    > Nie ma obowiązku wchodzenia na te portale, a one nie mają obowiązku
    > wyświetlania tylko takich treści, jakie się Hadesowi podobają.
    > Liwiusz

    Nie wiem jak teraz, ale kiedys o takich wypowiedzial mawailo sie:
    "Pie.....l jak chory w kubel".
    AM

  • 4. Data: 2010-12-23 23:32:22
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-12-24 00:21, Liwiusz pisze:

    > Nie ma obowiązku wchodzenia na te portale, a one nie mają obowiązku
    > wyświetlania tylko takich treści, jakie się Hadesowi podobają.

    Ale portale mają obowiązek przestrzegania m.in. przepisów ustawy o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną.

  • 5. Data: 2010-12-23 23:55:18
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nie ma obowiązku wchodzenia na te portale, a one nie mają obowiązku
    > wyświetlania tylko takich treści, jakie się Hadesowi podobają.

    Co z reklamami w stopkach wysyłanych na zewnątrz emaili ? Zupełnie nie
    rozumiem czemu takie "syfy" wysyłają ludziom, których zgody nie mają. Nie
    wiem ... użytkownicy robią to w imieniu tych portali ???

  • 6. Data: 2010-12-24 03:51:17
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-12-24 00:29, Hades pisze:

    > Nie wiem jak teraz, ale kiedys o takich wypowiedzial mawailo sie:

    W Operze można skutecznie zablokować zawartość i reklam nie masz.
    Mnie tam nic nie lata na stronach.

    --
    animka

  • 7. Data: 2010-12-24 06:52:27
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2010-12-24 00:32, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Ale portale mają obowiązek przestrzegania m.in. przepisów ustawy o
    > świadczeniu usług drogą elektroniczną.

    Co odnosi się do podmiotów, którym one portale świadczą usługi.

    A technicznie - jest Adblock, Opera itp.
    Przypomnę pewną oczywistość. Za net jako medium płacimy telekomom, które
    tylko nieudolnie próbują być sprawcami portali. Kto normalny traktuje
    np. osrange.pl jako portal? Portale żyją z reklam, a w odróżnieniu od
    gazet nie biorą 2zł za każdy egzemplarz każdego wydania, choć niektórym
    już się we łbach w tym kierunku przewraca. A więc mamy pewien sparring.
    Oni nam wciskają, a my się przed tym bronimy. I tyle.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 8. Data: 2010-12-24 06:53:54
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2010-12-24 00:55, niusy.pl pisze:

    > Co z reklamami w stopkach wysyłanych na zewnątrz emaili ? Zupełnie nie
    > rozumiem czemu takie "syfy" wysyłają ludziom, których zgody nie mają.
    > Nie wiem ... użytkownicy robią to w imieniu tych portali ???

    Mają zgodę nadawcy i robią to w jego imieniu. Przeczytaj regulamin.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 9. Data: 2010-12-24 08:23:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-24 07:53, Maruda pisze:

    > Mają zgodę nadawcy i robią to w jego imieniu. Przeczytaj regulamin.

    Czyli nadawca może beknąć za wysyłanie niezamówionej informacji
    handlowej? Ładnie, ładnie ;)

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-12-24 08:37:23
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Maruda

    > Portale żyją z reklam, a w odróżnieniu od gazet nie biorą 2zł za każdy
    > egzemplarz każdego wydania, choć niektórym już się we łbach w tym
    > kierunku przewraca.

    Ale to nie jest takie proste. Włączając TV oczekujesz przekazu
    audiowizualnego i masz reklamę w takiej formie. Włączając radio
    oczekujesz przekazu głosowego i masz reklamę w takiej formie. Kupując
    gazetę oczekujesz przekazu tekstowo-graficznego i masz reklamę w takiej
    formie.

    Wchodząc do portalu oczekujesz przekazu testowo-graficznego a wyskakuje
    Ci głośna animacja blokująca niejednokrotnie komputer (to czy "blokuje"
    zależy od poziomu wiedzy użytkownika, ale można uznać, że w wielu
    przypadkach dla przeciętnego użytkownika taki komputer będzie czasowo
    "zablokowany"). Moim zdaniem to zdecydowane przegięcie, ponieważ wchodząc
    na portal nie oczekujemy niezamówionych hałasów, migania i utrudnień w
    korzystaniu z komputera. Reklama powinna operować zbliżonym typem
    przekazu co zamówiona treść.

    --
    ignorance is bliss