  • 1. Data: 2010-07-09 01:00:07
    Temat: Rejestr dłużników
    Od: "MW" <m...@p...o.n.e.t.pl>

    Szukałem sobie informacji w necie na jakich zasadach mogę umieścić w tym
    rejestrze swojego dłużnika ( osoba fizyczna).
    Przy okazji natknąłem się na taki tekst

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Dluznicy-Grupy-KRUK-
    trafiaja-do-Rejestru-Dluznikow-ERIF-2174430.html

    Jak pamiętam było tu wiele razy o rżncyh naużyciach Kruka ścigających za
    jakieś stare faktury ktore były zapłacone, albo przedawione.
    Teraz rozumiem że wystarczy wysłać dłużnikowi wezwanie ( jak udowodnić że
    dostał ?) i po maks 30 dniach można wpisać.
    No to się zacznie meksyk jak sądzę, bo nie widzę obowiązku posiadania nakazu
    czy wyroku, wystarczy tylko zlecenie lub kupinie długu.
    Osoba fizyczna ( ja) musi taki wyrok sądowy posiadać, chron to przed
    nieuczciwym wpisywaniem , żeby zrobić sąsiadowi na złość.
    A co chroni przed nadużyciami Krka ( zakładam że to nie złośliwość tylko
    powiedzmy wynik bałaganu).
    Oczywiście mając dowód zapłaty można pewnie będzie się wykreślić z rejestru,
    ale jeśli się nie otrzyma powiadomienia o planowanm wpisie
    (bo przecież Kruk nie wysyła poleconych)to o tym że się jest na liście można
    si dowiedzieć w momencie kupowania telefonu komórkowego.
    Chyba nie jest to do końca przemyślane

    Marek Woś

  • 2. Data: 2010-07-10 15:43:16
    Temat: Re: Rejestr dłużników
    Od: "macso" <m...@g...pl>

    Użytkownik "MW"

> [...]
    > (bo przecież Kruk nie wysyła poleconych)to o tym że się jest na liście
    > można si dowiedzieć w momencie kupowania telefonu komórkowego.

    za krukiem nie trafisz
    w sumie nigdy nie wiadomo naprawdę czy kupili dług czy tylko szukają
    jelenia.
    przy długu przedawnionym nie można go egzekwować, ale nie znaczy że go nie
    ma,
    więc wpis do rejestru jest jakby odświeżąniem starych długów.
    ja nie doczytałem tej ustawy, może fachowcy się wypowiedzą, ale moim zdaniem
    wystarczy wysłać wezwanie ( nie ma obowiązku dostarczenia) i to uprawnia do
    wpisu,
    a że przy okazji kilku niewinnych będie się musiało tłumaczyć, to tylko
    koszt w słusznej sprawie

    macso

  • 3. Data: 2010-07-10 17:54:58
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Szukałem sobie informacji w necie na jakich zasadach mogę umieścić w tym
    > rejestrze swojego dłużnika ( osoba fizyczna).

    A mozna ziebie samego wpisac ? Ja bym sie chetnie w takim rejestrze znalazl.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 4. Data: 2010-07-10 17:58:45
    Od: "macso" <m...@g...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A mozna ziebie samego wpisac ? Ja bym sie chetnie w takim rejestrze
    > znalazl.

    pożycz sobie kasę i nie oddaj,

    macso

  • 5. Data: 2010-07-10 18:09:43
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > pożycz sobie kasę i nie oddaj,

    Sugerujesz ze jest jakis zwiazek przyczynowo-skutkowy pomiedzy nieoddaniem
    kasy
    a znalezieniem sie w rejestrze ?

    Ale mnie chodzi o jakis pewny sposob, np. zgloszenie samego siebie.
    Moge ewentualnie zlozyc jakies oswiadczenie, ze nie oddaje pozyczonej kasy,
    jezeli sie to komus na cos przyda.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 6. Data: 2010-07-10 19:27:12
    Od: "macso" <m...@g...pl>

    Użytkownik "pluton" <

    > Sugerujesz ze jest jakis zwiazek przyczynowo-skutkowy pomiedzy nieoddaniem
    > kasy
    > a znalezieniem sie w rejestrze ?

    oczywiście.
    jeśli zawrzesz umowę pożyczki, nawet niekoniecznie notarialnie, i dostaniez
    na to wyrok z klauzulą
    to jak najbardziej masz podsatwy do wpisania tego kooś do rejestru

    macso

  • 7. Data: 2010-07-11 10:36:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    macso pisze:

    > a że przy okazji kilku niewinnych będie się musiało tłumaczyć, to tylko
    > koszt w słusznej sprawie

    ROTFL - zabić wszystkich ludzi, a Bóg sobie sam niewinnych wybierze, nie? ;)

  • 8. Data: 2010-07-11 10:38:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    macso pisze:

    > jeśli zawrzesz umowę pożyczki, nawet niekoniecznie notarialnie, i
    > dostaniez na to wyrok z klauzulą
    > to jak najbardziej masz podsatwy do wpisania tego kooś do rejestru

    Wiesz, gdyby te rejestry "dłużników" faktycznie obejmowały tylko
    rzeczywistych dłużników, przeciwko którym jest prawomocny nakaz zapłaty
    to nie byłoby problemów...

  • 9. Data: 2010-07-11 12:15:10
    Od: "macso" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <

    > ROTFL - zabić wszystkich ludzi, a Bóg sobie sam niewinnych wybierze, nie?
    > ;)

    zawsze są jakieś koszty,
    a kolega rozumiem jest przeciwny rjestrowi dłużników?

    macso

  • 10. Data: 2010-07-11 12:18:34
    Od: "macso" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa"

    > Wiesz, gdyby te rejestry "dłużników" faktycznie obejmowały tylko
    > rzeczywistych dłużników, przeciwko którym jest prawomocny nakaz zapłaty
    > to nie byłoby problemów...

    o to właśnie mniej więcej pytał się twórca wątku,
    sam kiedy dostałem po 2 wezwanie od Intrium Iusticia i jakieś tam groźb
    za fakkturę która była zapłacona .
    Oczywiście sprawę olałem, ale teraz takiej sytuacji to wpiszą do rejestru
    bo przecież nie ma obowiązku udowadniania że dług jest aktualny

    macso