    From: "macso" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rejestr dłużników
    Date: Sat, 10 Jul 2010 17:43:16 +0200

    Użytkownik "MW"

    > Jak pamiętam było tu wiele razy o rżncyh naużyciach Kruka ścigających za
    > jakieś stare faktury ktore były zapłacone, albo przedawione.
    > Teraz rozumiem że wystarczy wysłać dłużnikowi wezwanie ( jak udowodnić że
    > dostał ?) i po maks 30 dniach można wpisać.
    > No to się zacznie meksyk jak sądzę, bo nie widzę obowiązku posiadania
    > nakazu czy wyroku, wystarczy tylko zlecenie lub kupinie długu.
    > Osoba fizyczna ( ja) musi taki wyrok sądowy posiadać, chron to przed
    > nieuczciwym wpisywaniem , żeby zrobić sąsiadowi na złość.
    > A co chroni przed nadużyciami Krka ( zakładam że to nie złośliwość tylko
> [...]

    za krukiem nie trafisz
    w sumie nigdy nie wiadomo naprawdę czy kupili dług czy tylko szukają
    jelenia.
    przy długu przedawnionym nie można go egzekwować, ale nie znaczy że go nie
    ma,
    więc wpis do rejestru jest jakby odświeżąniem starych długów.
    ja nie doczytałem tej ustawy, może fachowcy się wypowiedzą, ale moim zdaniem
    wystarczy wysłać wezwanie ( nie ma obowiązku dostarczenia) i to uprawnia do
    wpisu,
    a że przy okazji kilku niewinnych będie się musiało tłumaczyć, to tylko
    koszt w słusznej sprawie

    macso