  • 71. Data: 2008-10-09 07:15:25
    Temat: Re: zwrot notebooka z powodu niepełnej informacji ze strony sprzadawcy możliwy?
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 08 Oct 2008 15:37:57 -0500, witek napisał(a):

    > I co, uważasz, że możesz ją zainstalować na jeszcze jednym?

    Źle pytasz ;-) Trzeba tak: 'to po co Ci jeszcze jeden laptop?' ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 72. Data: 2008-10-09 07:45:33
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

    >Uważaj, bo jeszcze długa kolejka chętnych się ustawi i będziesz miał
    >konkurencję.

    Chcetnych na wykoanie uslugi ? - prosze bardzo konkurencja to zdrowy objaw,
    bedzie zapewne taniej. :) i bedzie laptop zainstalowany, klient zadowolony,
    sprzedawca nie powieszony i ktos zarobiony. - piekny koniec problemu :).

    A co do samego problemu to z XP tak jest i juz, podlaczenie stacji dyskow do
    Laptopa rozwiazuje problem bo mozna podac sterowniki na dyskietce, i nie
    trzeba przygotowywac specjalnej plyty, ale ile ludzi ma stacje na USB akurat
    pod reka. bo wbudowanych juz dawno nie ma. Rozwiazaniem jest Windows Vista
    albo sterowniki ma albo mozna podac na czym kolwiek (cd, pendrive,
    dyskietka).

    Buniek

  • 73. Data: 2008-10-09 17:06:33
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-10-09 09:15 Olgierd napisał/a:

    > Źle pytasz ;-) Trzeba tak: 'to po co Ci jeszcze jeden laptop?' ;-)

    No właśnie. Tylko już niech Witek sam sobie odpowie.

    --
    animka

  • 74. Data: 2008-10-09 18:10:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Animka pisze:

    > Szukałam na gogle czegoś tu dla Was, bo się motaliście z instalką XP na
    > Linuksie i to przekazałam. Ja tam się na Linuksie i dosie nie znam, na
    > Biosie tak.

    Ja powątpiewam, czy się znasz się choćby na obsłudze włącznika zasilania.

    "Instalacja XP na Linuksie"... Może następnym razem zainstalujesz Vistę
    na MacOS?

  • 75. Data: 2008-10-09 18:14:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > Szukałam na gogle czegoś tu dla Was, bo się motaliście z instalką XP na
    > Linuksie i to przekazałam. Ja tam się na Linuksie i dosie nie znam, na
    > Biosie tak.
    to na przyszlosc, nie szukaj niczego zeby tylko cos napisac.
    pisz o tym o czym sama wiesz i wiesz ze wiesz, bo inaczej sama widzisz
    jakie ci bzdury wychodza.

  • 76. Data: 2008-10-09 18:15:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > Jakbym chciala to bym ją sobie przekładała, bo mam dwa.

    i dalej uwazasz, ze tak wolno?

    > Ale i tak wolę to swoje pudełko-cały warsztat pracy (router-bramka
    > telefom bezprzewowowy) na biureczku :-)

    a kto ci to zainstalowal?

  • 77. Data: 2008-10-09 18:16:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > No właśnie. Tylko już niech Witek sam sobie odpowie.

    chyba po to, zeby bylo o czym na grupie prawniczej pisac

  • 78. Data: 2008-10-09 20:47:44
    Temat: Re: zwrot notebooka z powodu niepe?nej informacji ze strony sprzadawcy mo?liwy?
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > No i?

    No i nie powołuj się na typowe w danym kontekście cechy. Obecnie typowym
    jest, że przy instalacji XP na nowego laptopa trzeba mieć dyskietkę ze
    sterownikami i stację dysków.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 79. Data: 2008-10-09 20:50:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Marcin Debowski pisze:

    > Niezaleznie od intencji czy praktyki producenta, takie instalacje na ogół
    > przebiegały nieco inaczej niż z koniecznością samodzielnego tworzenia
    > pakietu. To, że potem trzeba było zainstalować dodatkowe sterowniki, to MZ
    > już typowe zachowanie.

    W tej chwili większość komputerów jest wyposażona w kontrolery SATA.
    Windows XP jako system "z zamierzchłych czasów" tego sam z siebie nie
    wspiera. To już niestety 7 lat.
    Czasami się uda w biosie przełączyć kontroler w jakiś tryb
    kompatybilności z IDE, ale to tylko czasami.

    Dla ZU rozwiązaniem obecnie polecanym jest Vista - zawiera sterowniki
    dla większości obecnie sprzedawanych komputerów.

    Jak ktoś się decyduje na takie bardziej zaawansowane "kombinacje", to
    albo musi być jakimś tam bardziej zaawansowanym użytkownikiem, albo się
    zwrócić do profesjonalisty.
    Zmiana systemu operacyjnego to nie jest czynność dla zwykłego użytkownika.

    Co innego gdyby chodziło np. o Windows 98 który AFAIR nie mógł działać z
    więcej niż 1GB pamięci RAM, co faktycznie oznacza brak możliwości działania.

    > Ale tu kupiłeś samochód, który nie dał się w ogóle w typowy sposób
    > uruchomić. Nie wykazywał podstawowej funkcjonalności.

    Komputer miał zgodnie z umową wgrany system Linux i ten zapewne działał,
    komputer więc posiadał swoją pełną funkcjonalność zgodnie z umową.
    Jak ktoś chce w nim dokonywać zmian, to albo serwis, albo niech nie ma
    pretensji.

    > Patrzysz na to ze swojej perspektywy. Zresztą przeciętnie zaawansowanych
    > technicznie użytkowników jest mało. Wiekszość to techniczni analfabeci [1]
    > Nikt o tym zapewne lepiej nie wie jak sprzedawca więc nie może on MZ
    > domniemywać, że dla przeciętnego klienta "bezproblemowo" oznaczać będzie
    > "da się ale trzeba dodatkowo zrobić to to to i tamto".

    Taki użytkownik nawet jeśli by dał radę uruchomić instalator to
    wymięknie albo przy podziale na partycje (nie mówiąc o skasowaniu sobie
    wszystkich danych, co go zapewne równie wielce zdziwi) albo konfiguracji
    sieci

  • 80. Data: 2008-10-09 21:08:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    BUNIEK pisze:

> [...]
    > pod reka. bo wbudowanych juz dawno nie ma. Rozwiazaniem jest Windows Vista
    > albo sterowniki ma albo mozna podac na czym kolwiek (cd, pendrive,

    AFAIR od któregoś servicepacka XP też da radę z dyskiem SATA.