  • 1. Data: 2007-07-13 11:21:53
    Temat: zwrot laptopa
    Od: Kunio <k...@k...pl>

    myslalem nad kupnem laptopa wiec poszedlem do znajomego wlasciclela
    sklepu aby mi cos doradzil. ten doradzil mi jakis santa rosa Vba, mowil
    ze bardzo dobry sprzet itp. to wiec kupilem prawie w ciemno bo nie
    widzialem go na zywo. znalem tylko parametry i widzialem fotki w necie.
    Sprzet odebralem i pierwsze co mi sie rzucilo w oczy to brak
    jakichkolwiem oznaczen - okazalo sie ze jest to skladak o czym nie
    mialem pojecia jak go zamawialem i nikt mi o tym nie powiedzial.
    Uzytkuje kilka dni i jak sie okazalo bateria to jedna wielka lipa.
    trzyma max 1h50min. Koles proponuje mi kupno wiekszej itp. Ja mu
    powiedzialem ze chce zwrocic tego laptopa bo nie odpowiada mi
    1 - bateria
    2 - wyglad
    3 - to ze wyglada jak NO NAME

    Nie potrzebuje sprzetu o nie wiadomo jakich parametrach. DLa mnie ma to
    wygladac i jako tako pracowac. Kosztowalo to ponad 4 tys a sprzedawca
    upiera sie ze nie chce tego. Prosilem o zamiane na inny model, ten
    twierdzi ze nie zamienia
    Jak rozegrac te sprawe? Od kupna minelo 3 dni, mam fakture przelewową
    wiec jeszcze za niego nie zaplacilem

  • 2. Data: 2007-07-13 11:26:59
    Temat: Re: zwrot laptopa
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 13.07.2007 Kunio <k...@k...pl> napisał/a:
> [...]
    > twierdzi ze nie zamienia
    > Jak rozegrac te sprawe? Od kupna minelo 3 dni, mam fakture przelewową

    Nic nie zrobisz.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2007-07-13 11:33:36
    Od: Kunio <k...@k...pl>

    Samotnik pisze:

    > Nic nie zrobisz.

    niby dlaczego? czy nie moge zwrocic zakupionego towaru do 7 dni ?

  • 4. Data: 2007-07-13 11:48:37
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Kunio porozsypywal nastepujace haczki:
    > niby dlaczego? czy nie moge zwrocic zakupionego towaru do 7 dni ?

    Mozesz. Ale sprzedawca nie ma obowiazku go przyjac (wiem, markety
    przyjmuja, ale markety sa 'be').
    Aha - bateria trzymajaca 1godz50min (czyli prawie 2godz) to nie jest
    wcale kiepski wynik - jesli nie masz na pismie ze powinna trzymac dluzej
    to nie widze nawet podstaw do reklamacji.
    I co rozumiesz przez 'skladak' - znaczy sie ze sprzedawca sam go zlozyl?
    --
    badzio

  • 5. Data: 2007-07-13 11:54:16
    Od: redgrist <s...@n...pl>

    Kunio napisał(a):
    > myslalem nad kupnem laptopa wiec poszedlem do znajomego wlasciclela
    [ciach]

    A ile byś chciał żeby trzymała bateria??

    Kupiłeś to go pokochaj, będziesz musiał.

    redgrist

  • 6. Data: 2007-07-13 12:02:48
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Kunio" <k...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Nie potrzebuje sprzetu o nie wiadomo jakich parametrach. DLa mnie ma to
    > wygladac i jako tako pracowac. Kosztowalo to ponad 4 tys

    4000??
    Staranniej dobieraj znajomych.
    Za takie pieniądze można spokojnie zakupić dwa Acery albo jeden porządny
    laptop renomowanej firmy.

    --
    Paweł

  • 7. Data: 2007-07-13 12:24:11
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

> [...]
    > model, ten twierdzi ze nie zamienia
    > Jak rozegrac te sprawe? Od kupna minelo 3 dni, mam fakture przelewową

    Jesli nie kupiles na aukcji/licytacji to:
    Kupujac cokolwiek na odleglosc (zawierajac umowe kupna-sprzedazy) mozesz
    zwrocic towar w ciagu 10 dni ( mowiac bardziej prawniczo mozesz odstapic od
    umowy kupna w tym czasie).
    Tak stanowi polskie prawo. Nie wazne czy kupujesz plazme 70" czy kalkulator
    za 10pln.
    Nie musisz podawac zadnych powodow.
    Sa jednak pewne uwarunkowania ktore powoduja ze sprzet musi byc w stanie
    nienaruszonym i nie wskazywac uzywania itd.
    Jesli spelniasz te wymagania to wysylasz na wlasny koszty z informacja o
    odstapieniu od umowy kupna sprzedazy.

    Nie wiem czemu ci nikt w ten sposob nie odpowiedzial.

    poczytaj tu
    http://www.money.pl/pieniadze/poradniki/artykul/praw
    a;kupujacego;poza;sklepem,61,0,190013.html

    Steel

  • 8. Data: 2007-07-13 12:30:24
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Steel" <d...@K...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:f77r6e$mjd$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    >
    > poczytaj tu
    > http://www.money.pl/pieniadze/poradniki/artykul/praw
    a;kupujacego;poza;sklepem,61,0,190013.html

    Kolego Ty przeciez piszesz o kupnie na odległość, a sprawa dotyczy zakupu w
    sklepie na miejscu.

  • 9. Data: 2007-07-13 13:17:56
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 13 Jul 2007 13:33:36 +0200, Kunio napisał(a):

    > niby dlaczego? czy nie moge zwrocic zakupionego towaru do 7 dni ?

    Nie słuchaj Samotnika, wrabia Cię. Możesz oddać laptopa nawet przez 2
    miesiące od zakupu, nawet później.
    Rzecz w tym, że sprzedawca i tak nie musi oddać Tobie pieniędzy ;-)

    PS to jest nauczka: zawsze kupować w internecie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl || http://olgierd.wordpress.com

  • 10. Data: 2007-07-13 13:30:35
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > Kolego Ty przeciez piszesz o kupnie na odległość, a sprawa dotyczy
    > zakupu w sklepie na miejscu.

    Tak... nie przyszlo mi do glowy zeby nie sprawdzic kupowanego laptopa na
    miejscu w sklepie!
    Z tego wzielo sie moje przypuszczenie ze zakupil towar wysylkowo.
    Zreszta "to wiec kupilem prawie w ciemno bo nie widzialem go na zywo"
    wskazuje ze nie mial mozliwosci sprawdzenia.
    Swoja droga dziwie sie ze znajomy wlasciciel sklepu taki syf mu sprzedal, a
    poszedl do niego tylko po rade!

    Jesli faktycznie odebral ze sklepu nie ogladajac go to jest sobie winny.
    Ale nie sadze zeby dajac 4k za lapka byl az tak malo rozsadny.

    Steel