  • 1. Data: 2007-07-13 08:04:02
    Temat: Zasiedzenie przez zmarłą.
    Od: "Mario" <k...@p...onet.pl>

    Stan faktyczny:
    Zmarła wszczeła sprawę o zasiedzenie, ale nie dożyła wyroku. W 2001 r. otwarto
    spadek, dwie córki podzieliły majątek między siebie. W czerwcu 2007 r. zakończono
    postępowanie o zasiedzenie w wyniku którego ustalono, że zmarła w 1986r. nabyła
    prawo do nieruchomości w drodze zasiedzenia.
    Ergo, mamy wyrok o nabyciu spadku przez 2 córki i nowy wyrok o nabyciu praw do
    nieruchomości przez zmarłą spadkodawczynie.

    Pytanie:
    Czy istnieje możliwość wpisu nowych właścicielek w KW w oparciu o te dwa powyższe
    dokumenty? Jak to zrobić? Czy dać wniosek o wpis obydwu córek we współwłasności w
    częściach równych? Jak sformułować treść żądania? Jaką opłatę składa wnioskodawca
    200 zł, czy tylko połowe tego?

  • 2. Data: 2007-07-13 09:27:08
    Temat: Re: Zasiedzenie przez zmarłą.
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mario pisze:

    > Ergo, mamy wyrok o nabyciu spadku przez 2 córki i nowy wyrok o nabyciu praw do
    > nieruchomości przez zmarłą spadkodawczynie.

    Wątpię :) w postępowaniu nieprocesowym nie zapadają wyroki.

    > Pytanie:
    > Czy istnieje możliwość wpisu nowych właścicielek w KW w oparciu o te dwa powyższe
    > dokumenty? Jak to zrobić?

    Normalnie. Czyli w tym samym trybie jakby się to miało odbywać na
    podstawie samego postanowienia o zasiedzeniu.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 3. Data: 2007-07-13 11:44:29
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Johnson pisze:

    > Wątpię :) w postępowaniu nieprocesowym nie zapadają wyroki.
    Ech Johnson, sądy mogą wydawać wyroki nawet w postanowieniach, wiele
    przykładów tu, na forum podawano.
    PS. ja rozumiem, Ty krzewisz pośród ciemnego luda - jednak gdybyś
    wyraźniej to napisał efekt edukacyjny byłby zapewne większy.

    --
    pozdro
    poreba

  • 4. Data: 2007-07-13 12:05:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    poreba pisze:

    > Ech Johnson, sądy mogą wydawać wyroki nawet w postanowieniach, wiele
    > przykładów tu, na forum podawano.

    Zacznij od przeczytania kpc - art. 516 kpc. Wyroków w postępowaniu
    nieprocesowym nie ma.
    A jak się douczysz to przyjdź i przeproś :)

    > PS. ja rozumiem, Ty krzewisz pośród ciemnego luda - jednak gdybyś
    > wyraźniej to napisał efekt edukacyjny byłby zapewne większy.

    A jak sobie żartujesz, to następnym razem stawiaj :) [buźkę]

  • 5. Data: 2007-07-14 08:27:15
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Johnson pisze:

    > Zacznij od przeczytania kpc - art. 516 kpc. Wyroków w postępowaniu
    > nieprocesowym nie ma.
    Zatem twierdzisz, że postanowienie nie może być wyrokiem, a wyrok nie
    może zawierać postanowień?
    > A jak się douczysz to przyjdź i przeproś :)
    Johnson, Johnson oprócz kodeksów to jest jeszcze inna literatura.
    A tam co chwila jakieś szaraczki ferują wyroki i biorą postanowienia.

    > A jak sobie żartujesz, to następnym razem stawiaj :) [buźkę]
    Założyłem, że w Twoim przypadku będzie niepotrzebna, pomyłka!

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2007-07-14 08:47:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    poreba pisze:

    > Zatem twierdzisz, że postanowienie nie może być wyrokiem, a wyrok nie
    > może zawierać postanowień?

    Twierdzę że postanowienie nie jest wyrokiem. Co za głupi pomysł ????
    A w którym miejscu stwierdziłem że wyroki nie mogą zawierać postanowień?
    Mogą.

  • 7. Data: 2007-07-14 18:02:25
    Od: k...@p...onet.pl

    > Wątpię :) w postępowaniu nieprocesowym nie zapadają wyroki.

    Masz rację, ale to kwestia drugorzędna. Rozumiem, że w żądaniu mam umieścić, że
    żądam wpisu jako współwłaścicieli obu córek, a wykreślenia dotychczasowego
    właściciela. Czy inaczej?

  • 8. Data: 2007-07-16 16:23:05
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > umieścić, że
    > żądam wpisu jako współwłaścicieli obu córek, a wykreślenia dotychczasowego

    według mnie, biorąc pod uwagę obecne przepisy, na 100% nie wpiszą zmarłej
    jako właścicielki tej nieruchomości; natomiast na podstawie tych dwóch
    orzeczeń - postanowień (mam nadzieję, że zaopatrzonych w klauzulę
    prawomocności) sąd ma obowiązek wpisać w dziale II księgi wieczystej prawo
    własności na rzecz obu córek, dla każdej w udziale stosownym do tego, jaki
    figuruje w postanowieniu o stwierdzeniu nabycia spadku; koszt takiego
    wpisu - 200,00zł; tutaj przez wpis prawa własności na rzecz córek nastąpi od
    razu wykreślenie prawa własności dla ostatniego właściciela wpisanego w
    księdze; zatem musisz złożyć wniosek o wpis prawa własności w księdze
    wieczystej, wskazać na czyją rzecz, no i załączyć owe dwa postanowienia;
    a tak na marginesie - wyroki i postanowienia to orzeczenia, wyroki zapadają
    w procesie, a postanowienia w postępowaniu nieprocesowym; wyroki mogą
    zawierać postanowienia, np. w zakresie kosztów procesu; ale to z grubsza
    tylko, bo materia jest tu duża :)

    pzdr
    krzysiek