eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozwrot kosztów przesyłki › Re: zwrot kosztów przesyłki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 1 Oct 2011 22:07:17 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: zwrot kosztów przesyłki
    In-Reply-To: <j671tp$5u1$1@news.onet.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1110012157250.1212@quad>
    References: <4e85b241$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
    <j64emn$etl$1@inews.gazeta.pl> <j64rm5$d00$1@news.onet.pl>
    <j64squ$gh6$1@news.onet.pl> <j671tp$5u1$1@news.onet.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 43
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1317500007 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 3501 83.15.167.123:62605
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:689110
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 1 Oct 2011, Rafał Łukawski wrote:

    > Niezaleznie od interpretacji (decyzji) prawnej, IMHO w/w interpretacja to
    > zwyczajna w swiecie decyzja socjalistycznego organu jakim jest UE. Ktora
    > chroni lud pracujacy, a karze przedsiebiorcow.
    >
    > Pieniadze z nieba nie spadaja i ktos te koszty bedzie musial pokryc,
    > a pokryja klienci.

    Ależ oczywiście.
    I to co stanowi rzeczywisty problem, to fakt że przy zakupie konsumenckim
    klient nie może *wybrać* sobie wersji bez prawa odsyłania na koszt
    producenta (oczywiście chodzi o "bez powodu").

    > - koszt dostarczenia we wskazane miejsce, to po prostu usluga zupelmnie
    > niezalezna od zakupu

    No właśnie nie bardzo.
    Zarówno w Kodeksie cywilnym istnieje opis dla "rzeczy która ma
    być przesłana", jak i ustawa "konsumencka" wprost definiuje
    "sprzedaż na odległość".
    Z tego powodu jest to umowa nazwana, jedna transakcja trójstronna,
    tak jak nie przymierzając np. komis, a nie dwie odrębne.

    > No ale doswiadczonym prawnikiem nie jesten, a na takie martwe/niezyciowe
    > przepisy (gdy towart zgodny z umowa) bylbym w stanie poswiecic troche czasu.
    > Gdyby tak 1000sklepow wyslalo niezalezne protesty do UOKIK/UE moze cos by
    > drgnelo... dywaguje sobie

    "My państwu nie ustąpimy, bo bronimy praw drugiej strony, a klienci
    się nie skarżą" :P
    (jakby sprzedawcy regularnie wystawiali dwie oferty, jedną dla
    konsumentów a drugą dla niekonsumentów, W TYM "w celach zawodowych"
    za nadesłaniem oświadczenia i ta druga byłaby niższa, to może... :>)

    > Z drugiej strony jezeli jest wyrok organu socjalistycznego, a w 99,99%
    > procentach nikt nie bedzie stosowal tej wykladni,

    Ależ będą się stosować - tyle, że nie każdy klient ma dość samozaparcia
    aby naprawdę wysłać pozew.
    Ale akurat "pożyczający do pomacania" będą o to walczyć :>

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1