  • Data: 2011-10-01 12:43:17
    Temat: Re: zwrot kosztów przesyłki
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I teraz masz odpowiedź czy warto skarżyć.
    >
    > Podkreślić chcę jedno (bo, zdaje się, nie wszyscy załapali o co chodzi):
    >
    > Materac można oczywiście odesłać ale za to płaci klient, sprzedawca zaś
    > zwraca cenę materaca + koszt jego wysyłki do klienta.
    >
    > BTW - dopiero zaczną się pluć zawyżający cenę przesyłek na allegro. ;)

    Niezaleznie od interpretacji (decyzji) prawnej, IMHO w/w interpretacja
    to zwyczajna w swiecie decyzja socjalistycznego organu jakim jest UE.
    Ktora chroni lud pracujacy, a karze przedsiebiorcow.

    Pieniadze z nieba nie spadaja i ktos te koszty bedzie musial pokryc, a
    pokryja klienci. Ja bym sie kierowal (ale tylko z doswiadczonym
    prawnikiem) w kierunku sprzedazy towaru i niezaleznego swiadczenia uslug
    jakimi moga byc:
    - koszty obslugi platnosci (niezalezna umowa z
    paypal/przelewy24/platnosci.pl itd). Zdroworozsadkowa organizacja
    nakazalaby takze tym firmom zwrot kosztow za usluge
    - koszt dostarczenia we wskazane miejsce, to po prostu usluga zupelmnie
    niezalezna od zakupu

    No ale doswiadczonym prawnikiem nie jesten, a na takie martwe/niezyciowe
    przepisy (gdy towart zgodny z umowa) bylbym w stanie poswiecic troche
    czasu. Gdyby tak 1000sklepow wyslalo niezalezne protesty do UOKIK/UE
    moze cos by drgnelo... dywaguje sobie

    Z drugiej strony jezeli jest wyrok organu socjalistycznego, a w 99,99%
    procentach nikt nie bedzie stosowal tej wykladni, to i problemu nie ma,
    tylko po co nam w takim razie taka unia..