  • 1. Data: 2011-09-30 12:12:47
    Temat: zwrot kosztów przesyłki
    Od: "mz" <a...@w...pl>

    Witam
    Chcę kupić materac do łóżka przez Allegro. Sprzedawca twierdzi, że materac jest
    bardzo twardy ( i taki bym chciał) ale co jeśli okaże sie niezbyt twardy dla
    mnie ? Wiem, że mogę go odesłać w ciągu 10 dni od dnia dostarczenia ale czy
    sprzedawca odda mi wtedy pieniądze tez i za transport ?
    Dla szukających dziury w całym, że jeszcze nie kupiłem a już chcę odsyłać
    opowiem dowcip (zagadkę) jak zrozumieja to ok jak nie ich problem:

    Kolega pyta 1 kolegę ile słodzi ten odpowiada, że trochę. Następnie pyta 2
    kolegę ile słodzi ten drugi odpowiada, że troche wiecej.
    I tu zagadka: Ile łyżeczek cukru zużywa każdy z nich do posłodzenia ?

  • 2. Data: 2011-09-30 12:46:36
    Temat: Re: zwrot kosztów przesyłki
    Od: Royal <p...@o...pl>

    Sprawa jest dosc dobrze opisana przez nasze prawo i niesety ale
    przesyłkę i to w obie strony pokrywasz Ty jako kupujący.
    Sprzedawca nie może finansować Twojego "okresu próbnego" jest to dość
    oczywiste.

  • 3. Data: 2011-09-30 13:03:17
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

> [...]
    > 2 kolegę ile słodzi ten drugi odpowiada, że troche wiecej.
    > I tu zagadka: Ile łyżeczek cukru zużywa każdy z nich do posłodzenia ?

    Pierwszy link z brzegu:
    http://www.rp.pl/artykul/4,699233.html

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 4. Data: 2011-09-30 13:45:18
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mz" <a...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Chcę kupić materac do łóżka przez Allegro. Sprzedawca twierdzi, że materac
    > jest bardzo twardy ( i taki bym chciał) ale co jeśli okaże sie niezbyt
    > twardy dla mnie ?

    a to w twojej okolicy w żadnym sklepie nie ma takiego materaca, abyś go
    sobie mógł pomacać?

  • 5. Data: 2011-09-30 14:36:55
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl>

    > a to w twojej okolicy w żadnym sklepie nie ma takiego materaca, abyś go
    > sobie mógł pomacać?

    A propos czego pytasz ?

  • 6. Data: 2011-09-30 14:37:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Sep 2011, Royal wrote:

    > Sprawa jest dosc dobrze opisana przez nasze prawo i niesety
    > ale przesyłkę i to w obie strony pokrywasz Ty jako kupujący.

    Rzuć przepisem który to tak reguluje.
    Link do orzeczeń UOKiK Daniel podał.

    > Sprzedawca nie może finansować Twojego "okresu próbnego" jest to dość
    > oczywiste.

    Nie, tak byłoby może i "logicznie", ale z kolei nie chroniłoby
    klientów przed przysyłaniem źle opisanych towarów przez
    sprzedawców "a może się uda wcisnąć".
    Jak zwykle obrywają ci uczciwsi.

    pzdr, Gotfryd
    O: Bo normalnie każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Jakie są przykłady irytujących obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 7. Data: 2011-09-30 15:20:56
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 30 Sep 2011 15:45:18 +0200, szerszen napisał(a):

    > a to w twojej okolicy w żadnym sklepie nie ma takiego materaca, abyś go
    > sobie mógł pomacać?

    A jak by go wyrzucili za takie testowanie?
    http://www.tamasi.com/Data/LEGACY_ALBUM/tamasi.com_g
    en_BedTest.jpg
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 8. Data: 2011-09-30 16:20:02
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-30 14:12, mz pisze:
    > Witam
    [...]
    > Kolega pyta 1 kolegę ile słodzi ten odpowiada, że trochę. Następnie pyta
    > 2 kolegę ile słodzi ten drugi odpowiada, że troche wiecej.
    > I tu zagadka: Ile łyżeczek cukru zużywa każdy z nich do posłodzenia ?

    1 i 5?

    BTW - pprzeczytaj przepisy o zakupach na odleglosc. Za przesylki placisz
    Ty...

    Pozdro

    Maseł

  • 9. Data: 2011-09-30 16:41:17
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Nie, tak byłoby może i "logicznie", ale z kolei nie chroniłoby
    > klientów przed przysyłaniem źle opisanych towarów przez
    > sprzedawców "a może się uda wcisnąć".
    > Jak zwykle obrywają ci uczciwsi.

    Tutaj wchodzimy w dwie odrębne gałęzie:
    a) przedmiot niezgodny z umową - płaci sprzedający
    b) kupujący nie ma humoru, potrzebuje na wodke - za odeslanie on placi,
    nie sprzedawca.

  • 10. Data: 2011-09-30 16:44:48
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Pierwszy link z brzegu:
    > http://www.rp.pl/artykul/4,699233.html

    Macie moze jakies linki do przepisow w UE? To jednoznacznie (IMHO)
    nadaje sie do zaskarzenia. To ze jakie UOIK cos sobie postanowilo, nie
    znaczy to ze jest to absolutne, ostateczne i niezmienne prawo.

    Gdyby doszlo do takiej rozprawy ja bylbym sklonny zaskarzyc PL.

    Owszem - ryzyko, ale zdrowy rozsadek?