  • Data: 2011-09-30 17:04:24
    Temat: Re: zwrot kosztów przesyłki
    Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-30 18:44, Rafał Łukawski pisze:

    > Macie moze jakies linki do przepisow w UE? To jednoznacznie (IMHO)
    > nadaje sie do zaskarzenia. To ze jakie UOIK cos sobie postanowilo, nie
    > znaczy to ze jest to absolutne, ostateczne i niezmienne prawo.
    >
    > Gdyby doszlo do takiej rozprawy ja bylbym sklonny zaskarzyc PL.
    >
    > Owszem - ryzyko, ale zdrowy rozsadek?

    Zdrowy rozsądek każe szukać i ...

    http://www.prawo.egospodarka.pl/52641,Odstapienie-od
    -umowy-a-zwrot-kosztow-wysylki-towaru,1,84,1.html

    Dnia 15 kwietnia 2010 roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej
    (dalej "ETS") orzekł, iż koszty wysyłki towaru nie powinny obciążać
    konsumenta, który odstępuje od umowy zawartej z przedsiębiorcą na
    odległość. Innymi słowy, w przypadku odstąpienia przez konsumenta od
    umowy, przedsiębiorca nie ma prawa żądać od niego zwrotu kosztów wysyłki
    towaru. Strony mają wówczas obowiązek zwrotu jedynie wzajemnych
    świadczeń - konsument na własny koszt odsyła towar, natomiast
    przedsiębiorca zwraca otrzymaną cenę.

    I teraz masz odpowiedź czy warto skarżyć.

    Podkreślić chcę jedno (bo, zdaje się, nie wszyscy załapali o co chodzi):

    Materac można oczywiście odesłać ale za to płaci klient, sprzedawca zaś
    zwraca cenę materaca + koszt jego wysyłki do klienta.

    BTW - dopiero zaczną się pluć zawyżający cenę przesyłek na allegro. ;)

    --
    spp