  • Data: 2011-10-01 09:52:33
    Temat: Re: zwrot kosztów przesyłki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 30 Sep 2011, Rafał Łukawski wrote:

    > Macie moze jakies linki do przepisow w UE?

    Nie mamy, ale pamiętamy wyroki ETŚ.
    "Z głowy czyli z niczego", ale w miarę rzetelnie znaczenie treści.

    > To jednoznacznie (IMHO) nadaje sie
    > do zaskarzenia. To ze jakie UOIK cos sobie postanowilo, nie znaczy to ze jest
    > to absolutne, ostateczne i niezmienne prawo.

    Ale to nie UOKiK sobie postanowiło.
    To jest *wprost* zapisane w ustawie, która z kolei stanowi implementację
    międzynarodowej umowy.

    > Gdyby doszlo do takiej rozprawy ja bylbym sklonny zaskarzyc PL.

    No to przyjmij do wiadomości, że zmiana interpretację w tę stronę
    iż to jednak sprzedawca płaci za wysyłkę jest m.in. wynikiem
    wyroku ETS.
    Wcześniej interpretacje na ten temat były sporne.
    Zwróć na to uwagę jeśli czytasz wszelkie komentarze prawne: zawsze
    zaczynaj od *daty* (a jak daty nie ma, to czytanie mija się z celem).

    Nie pamiętam już w którym kraju klient zaskarżył brak zwrotu opłaty
    i wysoki trybunał uznał, że jest to niezgodne z dyrektywą, która
    literalnie nakazuje "100% zwrotu" dla klienta.
    No i polskie prawo jest do niej dostosowane.

    pzdr, Gotfryd