  • Data: 2009-05-04 20:24:15
    Temat: Re: zwolnienie L4 ZUS
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Szukasz dziury w całym :)
    Nie ja jej szukam - tylko wskazuje gdzie one są

    > Ale dlaczego mają się pokrywać?
    Bo tak były wpisane ZLA.

    > Nie widzę podstaw by system odrzucił POPRAWNIE wypełnione RSA.
    Poprawnie będzie jeżeli daty nie będą się pokrywać.

    > A co złego jest "obecnych" ZLA?
    A to że daty zwolnień zachodzą na siebie

    > Pierdu, pierdu. Jakiś logiczny argument?
    Popierdziałeś już to spróbuj wpisać na druk RSA kod choroby jezeli masz
    różne - który jest ważniejszy? ten ze starego czy ten z nowego zwolnienia?
    jak już to zrobisz to napisz tu na grupie jak to zrobiłeś.
    Potem wskaż podstawę prawną tego z czego wynika, że daty na zla mogą się
    pokrywać bo jak na razie to kilka dni temu w pracy pojawił mi się problem
    właśnie z tym.

    -Kontrola PIP twierdzi że ewidencja w systemie kadrowym musi się pokrywać z
    druczkami ZLA.
    - Kadrowa chce wpisać do systemu kadrowego zwolnienie - system nie puszcza
    .
    - Informatycy od systemu twierdzą, że robią to wg jakichś wytycznych i nie
    mogą pozwolić żeby absencje pracownika sie pokrywały.
    -Kontrola PIP popiera informatyków - mówią że mają rację.
    - No i jeszcze dochodzi twierdzenie niektórych ZUS-ów, że RSA ma się
    pokrywać z ZLA (co zupełnie inaczej interpretują inne jednostki).

    > Hint - w RSA wpisujesz OKRES zasiłkowy a nie wypisujesz NUMERYCZNIE
    > kazdego
    > druku ZLA. Ewentualnie na RSA w sytuacji kiedy przekraczany jest termin
    > 33dni zwolnienia, wykazuje sie z drugim kodem okres zasilkowy (313 i 331).
    Niestety taki hint nie zawsze jest poprawny.

    > Ja tu absolutnie nie widze problemu, tak ze strony systemu ZUS, jak i
    > prawidlowosci wystawionych ZLA.
    Ja też.
    Ale widzą go kontrolerzy z zus i pip. Nie wszyscy - tylko niektórzy.

    A teraz weź się zastanów co zrobi kadrowa w firmie która kiedyś już miała
    problem z takimi zwolnieniami.
    powie "no prosze to zwolnienie zostawić - ja będę się z zusem przer rok
    kłócić że coś jest nie tak"
    a może powie "to zwolnienie jest złe - proszę go poprawić"?

    Ty napisałeś teoretyczne rozważania - ja praktyczne.
    A zainteresowany niech sobie wybierze lepsze dla niego rozwiązanie

    --
    PawełJ