  • Data: 2009-05-04 21:41:02
    Temat: Re: zwolnienie L4 ZUS
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pawelj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gtnn3i$reh$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Informatyk mówi "mój system jest na rynku 16 lat. Używa go xx tysięcy
    > użytkowników - ja bardzo chę tnie to porawię tylko proszę o podstawę
    > prawną bo do tej pory to nikomu nie przeszkadzało".

    Czyli albo tak naprawdę da się to poprawnie tam wpisać, albo informatyk
    łże.

    > nie. Nie podaje. Ale za to pisze w protokole pokontrolnym zdanie typu "
    > zapisy w systemie kadrowym nie pokrywają się z drukami zla". A przełożony
    > takiego kadrowego nie wnika w szczegóły tylko patrzy na grubość protokołu

    Zmienić przełożonego. Wszak te zapisy pokrywać się nie mogą z przyczyn już
    przeze mnie przytoczonych.

    > Wiem :)

    Chociaż tyle :-)

    > No niezupełnie tak to jest. lekarz może przecież zwolnienie poprawić.

    Nie może po jego wystawieniu, bo zdaje się jedną kopię do ZUS-u wysyła. Tej
    kopii już nie ma. Poza tym czemu ma zmieniać coś, co jest prawidłowo
    wypisane?

    > Tylko bez problemu robi się to do mementu kiedy kopia zwolnienia jest
    > jeszcze u lekarza a z większym problemem jak już pójdzie do ZUS.

    No właśnie.

    > Chciałbym żebyś miał rację.
    > Ale ja nie twierdzę, że to ma coś wspólnego z prawem. I czasem to bardzo
    > trudno się połapać czy to ma coś wspólnego czy nie.
    > I tak też zrobiłem kiedy byłem świadkiem ostatniej kontroli ZUS - pani
    > zaczęła kręcić, motać aż w końcu dała spokój.

    No właśnie.

    > Tyle, że mi chodzi o coś innego - jeżeli pracownik świadomie bierze tak
    > wypisane zwolnienie to musi sobie zdawać sprawę z tego że jego kadrowa
    > będzie wolała wejść w konflikt z nim niż z kontrolerem.
    > Niestety.

    Ależ jaki konflikt. Kadrowa dostaje zwolnienie i to już jej problem. Nie ma
    problemu, bo z nią na ten temat nie podejmują żadnej dyskusji. Jakakolwiek
    dyskusja tu nie ma żadnego sensu, bo to są fakty, które juz zaistniały.

    W opisanym w tym wątku na początku przypadku pewnie chodziło o to, że ktoś
    potrzebował ciągłość zwolnienia, a lekarz w dniu jego zakończenia nie
    przyjmował. I tego zmienić się nie da. Bo jeśli lekarz wypisze zwolnienie w
    dniu, w którym pacjenta nie przyjął, to sam popełnia przestępstwo
    sfałszowania dokumentu. poza tym będzie rozbieżność między kartoteką, a
    zwolnieniem. Chyba, ze sfałszuje kartotekę, ale to też źle.

    Jakakolwiek dyskusja ma tu sens, jakby coś można było zmienić i zrobić
    mniej problemowo. Czyli lekaż powinien zwolnienie wystawić do dnia, w
    którym będzie mógł przyjąć pacjenta. Ale jak już się stało i wypisał
    zwolnienie tak, jak wypisał, to nie ma nad czym dyskutować, bo się tego
    zrobić dobrze nie da.