    From: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znowu ten rutkowski (detektyw)
    Date: Thu, 23 Mar 2006 10:08:57 +0100

    Arek napisał(a):

    > Praktyka jest taka, że "dziennikarze" oprócz inicjałów starają się
    > podać szczegóły umożliwiające rozpoznanie zatrzymanych/oskarżonych.
    > Z ofiarami jest jeszcze gorzej, bo "dziennikarze" podają pełne dane
    > albo przyjamniej takie okoliczności, aby nikt nie miał wątpliwości co
    > do osoby ofiary.
    > Czyżby więc ofiara nie miała prawa do ochrony wizerunku, czy to
    > prawo jest łamane?

    wybacz ale obie strony sa w jednakowym stopniu chronione. Zarwno
    podejrzany jak i ofiara moga zalozyc sprawe cywilna jezeli
    jednocznacznie na nich opis wskazuje, zrestza zgodnie z prawem policja
    ktora obecnie notorycznie sprzedaje mediom dane ofar (bo niby skad
    maja?) popelnia przestepstwo, nie mam pojecia czemu nik tego nei sciga,
    ale na pewno jest to wina ludzi stosujacych prawo a nie samego prawa.
    Argument zly. Inny pomysl?

    P.