eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoznowu ochroniarze- Uniemożliwienie dostępu gościom- Legalne? › Re: znowu ochroniarze- Uniemożliwienie dostępu go?ciom- Legalne?
  • Data: 2004-05-27 19:04:58
    Temat: Re: znowu ochroniarze- Uniemożliwienie dostępu go?ciom- Legalne?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Zabiłeś mi klina. Przyznam, że nie umiem Ci odpowiedzieć na to pytanie.
    Bo mnie też zaskoczyła ta definicja drogi publicznej. Trudno ja nie
    uznać, zwłaszcza, ze podaje ja ustawa o drogach, a PoRD nie podpiera
    się swoją.

    >Zastanawiam się jedynie do kogo należy decyzja, czy dane zachowanie wpływa
    >na zagrożenie, czy nie.
    Do kierowcy. Inaczej rzecz ujmując nawet poruszając się po prywatnym,
    zamknietym terenie ma obowiązek stosować zasady np. pierwszeństwa
    ustalone w ustawie, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia
    bezpieczeństwa uczestników tego ruchu. W razie kolizji można określić
    winnego podpierając się właśnie zapisem art.1.2 PoRD

    >zatem, skoro uznał za stosowne ustawić znak, to jest on obowiązujący.
    OK, ale zawężając problem. Administrator ustawił znak zakaz postoju, a
    kierowca zignorował go. Przyjmując def. drogi publicznej powstaje
    problem prawny: czy kierowca jest zobowiązany do stosowania się do
    tego znaku, bo jeśli nie (brak ustawowego nakazu), to nie można go
    skutecznie ukarać na podstawie KW.

    >Spotkałeś się z jakimś orzecznictwem z tego zakresu?
    Właśnie nie, ale będę szukał.

    >Bo ja znam cały szereg przypadków, gdy karano na drogach wewnętrznych
    >kierujących za naruszenie różnych znaków.
    Osobiście nie znam, ale nie wiem co by było, gdyby ktoś zasłonił się
    brakiem ustawowego obowiązku i odmówił przyjęcia mandatu.

    >bowiem dotknąłeś ważnego problemu.
    Aż wydaje się nieprawdopodobne, by taka luka w prawie istniała.

    Artur Golański