eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoznowu ochroniarze- Uniemożliwienie dostępu gościom- Legalne? › Re: znowu ochroniarze- Uniemożliwienie dostępu go?ciom- Legalne?
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znowu ochroniarze- Uniemożliwienie dostępu go?ciom- Legalne?
    Date: Thu, 27 May 2004 16:57:49 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc133.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:tvobb0do53va65hva3kup6iimbd719bglh@4ax.com...

    > Też tego byłem zdania. Ale moje pytanie było konkretne, a dotyczyło
    > wypowiedzi Leszka, chodzi o def. zawartą w ustawie z 21.03.1985 r.
    > (tekst jednolity - Dz. U. z 2000 r. nr 71, poz. 838)
    >
    > Art. 1. Drogą publiczną jest droga zaliczona na podstawie niniejszej
    > ustawy do jednej z kategorii dróg, z której może korzystać każdy,
    > zgodnie z jej przeznaczeniem, z ograniczeniami i wyjątkami określonymi
    > w tej ustawie lub innych przepisach szczególnych.
    > Art. 2 wymienia je: drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe i gminne.
    >
    > Art. 8. 1. Drogi nie zaliczone do żadnej kategorii dróg publicznych, w
> [...]

    Zabiłeś mi klina. Przyznam, że nie umiem Ci odpowiedzieć na to pytanie.
    Zastanawiam się jedynie do kogo należy decyzja, czy dane zachowanie wpływa
    na zagrożenie, czy nie. I wydaje mi się, że do administratora terenu. A
    zatem, skoro uznał za stosowne ustawić znak, to jest on obowiązujący.

    Spotkałeś się z jakimś orzecznictwem z tego zakresu? Bo ja znam cały
    szereg przypadków, gdy karano na drogach wewnętrznych kierujących za
    naruszenie różnych znaków. W tym również zakazu zatrzymywania i postoju.
    Nie tylko mandatami, ale również przez sądy. Co jednak jest akurat średnim
    argumentem w tej dyskusji, bowiem dotknąłeś ważnego problemu.