eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozmieścisz się, śmiało › Re: zmieścisz się, śmiało
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: zmieścisz się, śmiało
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <3tnc1vm877ie$.9244fvnih6ip.dlg@40tude.net> <rgdnus$4p7$1@dont-email.me>
    <5f2a7814$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <rgfddd$6kf$1@dont-email.me>
    <5f2c034d$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <rgi01c$gve$1@dont-email.me> <5f2dc485$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <rgo5c9$u6p$1@dont-email.me> <5f2f9d27$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <rgo89c$ccj$1@dont-email.me> <5f2fb34c$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2fdfaf$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f30291a$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <rgplml$219$1@dont-email.me>
    <5f30782b$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <rgspu1$tbb$1@dont-email.me> <5f328b0f$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <rgvaaa$i7p$1@dont-email.me> <5f33c4dc$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <5f350845$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    <1bqv0fzqooive.1yu4qyaogvf9$.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Thu, 13 Aug 2020 12:42:14 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.11.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <1bqv0fzqooive.1yu4qyaogvf9$.dlg@40tude.net>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 47
    Message-ID: <5f351906$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 46.215.19.250
    X-Trace: 1597315334 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17345 46.215.19.250:63748
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4208
    X-Received-Body-CRC: 2802834314
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:800550
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 13.08.2020 o 11:49, Olin pisze:
    > Dnia Thu, 13 Aug 2020 11:30:45 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    >
    >> Wlatywanie pod poziom lotniska, to już jest gruba sprawa.
    >
    > Parę metrów w górę albo dół, kwadrans wcześniej czy później, w zasadzie
    > niewielka różnica.
    >
    Od oceny tego, czy to istotna różnica, czy nie są profesjonaliści. Z
    punktu widzenia Prezydenta RP to może nie być ważne, ale nie on pilotuje
    samolot. Po to sadza się tam profesjonalistę, by to właściwie ocenił. By
    wiedział, że parę minut znaczenia nie ma, ale parę metrów już tak -
    przykładowo.

    Problem moim zdaniem jest w tym, że od pewnego czasu politycy zaczęli
    uważać, ze są od profesjonalistów mądrzejsi. Gdy profesjonalista próbuje
    ich przekonać, że coś jest niebezpieczne usuwają profesjonalistę, by im
    nie przeszkadzał. Za dowód słuszności takiego działania przedstawiają
    fakt, że przecież się udało. Bo to nie jest tak, że każde naruszenie
    procedur od razu musi się kończyć śmiercią. Przeważnie na tym poziomie
    zero kierowca, pilot jakoś sobie dadzą radę. Tylko tu nie o to chodzi,
    czy się uda.

    Ostatecznie na stanowiskach kierowniczych zostają osoby, które albo nie
    mają wiedzy pozwalającej ocenić, co jest jeszcze bezpieczne, a co już
    nie. Albo - co gorsze - osoby, które w trosce o swoje stanowisko po
    prostu będą przytakiwać politykom nawet mając świadomość, ze to nie jest
    bezpieczne. Rzecz w tym, że politycy nie zdają sobie chyba sprawy, jakie
    sami sobie szykują zagrożenie.

    Próba lądowania z Prezydentem RP za wszelką cenę w sytuacji, gdy po
    prostu nie da się tego bezpiecznie zrobić, jest zawsze głupotą. Bez
    względu na to, czy się uda, czy nie. Gdyby Prezydent RP za odmowę
    wykonania jego kretyńskiego polecenia dał pilotowi medal, to wówczas
    kolejny by odważnie się sprzeciwił. Albo gdy po udanej próbie pilot by
    chwycił "pajdę".

    Oczywiście, przeprowadźmy postępowanie w celu stwierdzenia, który z nich
    miał rację. Jak pilot nie miał racji i przesadził z ostrożnością, to
    oczywiście może medalu nie dostać. Ale wykluczanie tych, co się
    postawili ze statystycznego punktu widzenia musi doprowadzić do
    katastrofy, albowiem w całej populacji pilotów eliminujemy tych mądrych
    i wzrasta prawdopodobieństwo, że maszynę będzie pilotował taki, co się
    "nie postawi", gdy powinien.

    --
    Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1