  • 31. Data: 2009-05-04 20:20:46
    Temat: Re: zmiana nazwiska a zmiana dokumentow
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    castrol pisze:

    > A ja mysle ze Ty jestes leniem i nie chcialo Ci sie sprawdzic, gdzie w
    > takim wypadku taki ktos mialby skladac swoje zeznanie podatkowe. A jest
    > to napisane dosc jasno, nawet w samym picie.

    Przepraszam, w samym PIT juz nie ma, ale jest w broszurze informacyjenj
    do PIT: "miejsce zamieszkania w ostatnim dniu roku podatkowego, za który
    składane jest zeznanie, a gdy zamieszkanie na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej ustało przed tym dniem - ostatnie miejsce
    zamieszkania na jej terytorium"

    Jacek Kustra

  • 32. Data: 2009-05-04 20:58:28
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Liwiusz" napisał:
    > Jeśli się tam mieszka, to jest to miejsce zamieszkania.

    a co to znaczy "mieszkać" ?:O)
    a definicję miejsca zamieszkania znasz?:O) bo ona nic o mieszkaniu nie
    mówi:O)

  • 33. Data: 2009-05-04 21:00:29
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "castrol" napisał:
    > A ja mysle ze Ty jestes leniem i nie chcialo Ci sie sprawdzic, gdzie w
    > takim wypadku taki ktos mialby skladac swoje zeznanie podatkowe. A jest to
    > napisane dosc jasno, nawet w samym picie.

    jak by ci się chciało sprawdzić to tam jest napisane że w miejscu
    zamieszkania, albo zameldowania:O)

  • 34. Data: 2009-05-04 22:11:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    gargomel wrote:

    > a co to znaczy posiadać miejsce zamieszkania?:O)
    >
    > na przykład pobyt bez zamiaru stałego pobytu (czy jakoś tak, poczytaj
    > definicję miejsca zamieszkania bo ja teraz nie pamiętam dokładnie:O)

    a wez ty sobie przeczytaj ustawe o ewidencji ludnosci

  • 35. Data: 2009-05-05 11:05:41
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 4 May 2009 00:07:41 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > to spokojnie można dane z NIP-ów o miejscu zamieszkania skonfrontować z PESEL
    > dotyczącymi zameldowania

    I jak chcesz to zweryfikować?
    NIP otryzmałeś mieszkając w "jurysdykcji" np. II US w Częstochowie gdzie
    otrzymałeś "534........". po dwóch latach przeprowadziłeś się do stolnicy
    ;)
    NIP pozostał ten sam.
    Jak chcesz to skonfrontować z PESELem?

  • 36. Data: 2009-05-05 11:16:18
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sat, 02 May 2009 17:24:12 +0200, lukasz napisał(a):

    > Witam
    >
    > Wkrtoce znajoma zmienia nazwisko [slub] i zastanawia jakie dokumenty
    > nalezy wymienic z tego tytulu:
    > - DO
    > - prawo jazdy
    > - dane w bankach
    > - dane w miejscu zatrudnienia
    > - NIP3 w ZUS
    > - zmiana karty chipowej NFZ, gdzie ?
    >
    > cos pominalem z "wazniejszych" rzeczy ?

    Przede wszystkim, NAJPIERW zmiana DO. Dlaczego?
    Ponieważ wszystkie "późniejsze" zmiany obejmują również nr dowodu
    osobistego. Więc bez sęsu (:)) byłaby zmiana samego nazwiska posługiwanie
    się aktem ślubu) a później znowu to samo po otrzymaniu już "nowego DO".
    Mając już "nowy DO" - informujemy pracodawcę o zmianie dowodu i nazwiska, z
    kolei praocdawca wypełnia ZIUA i "daje zna ZUSowi".
    NIP-3 (albo NIP-1, jeżeli prowadzi DG) w odpowiednim USie.
    Dalej tak jak napisałeś, banki, PJ, paszport, NFZ, OFE, polisy
    ubezpieczeniowe, dostawcy mediów (o ile jest ich biorcą), jeżeli jest
    właścicielką pojazdu - to WK.
    To pod warunkiem że nie prowadzi DG.
    Jeżeli prowadzi - to zależy w jakiej formie (osoba fiz, spółka p.c., spółka
    p.h. - dojdzie jeszcze wówczas "parę zmian" ;)

  • 37. Data: 2009-05-05 11:54:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gargomel pisze:

    > a co to znaczy "mieszkać" ?:O)
    > a definicję miejsca zamieszkania znasz?:O) bo ona nic o mieszkaniu nie
    > mówi:O)

    Masz jakieś braki w wychowaniu przedszkolnym? Definicji lewej i
    prawej strony też nie znasz?

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2009-05-05 12:35:13
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Liwiusz" napisał:
    > Jeśli się tam mieszka, to jest to miejsce zamieszkania.

    acha, skoro jesteśmy na prawie to cię uświadomię że nie istnieje cos takeigo
    jak adres zamieszkania, istnieje miejsce zamieszkania, to nazwa
    miejscowosci/miasta i tyle, to że urzędasy robią buble prawne i w dupach im
    się przewraca od tego pierdzenia w stołki to inna sprawa!:O(

    poczytaj:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Miejsce_zamieszkania
    Miejsce zamieszkania osoby fizycznej to miejscowość, w której osoba ta
    przebywa z zamiarem stałego pobytu (art. 25 KC). Należy rozróżnić pojęcie
    miejsca zamieszkania jako pojęcie cywilistyczne od pojęcia zameldowania w
    miejscu pobytu stałego lub czasowego jako czynność z zakresu prawa
    administracyjnego.

    Miejscem zamieszkania może być wyłącznie miejscowość (rozumiana także jako
    wieś), nie jest miejscem zamieszkania konkretny adres (ulica, numer domu),
    pod którym mieszka dana osoba. Istotny jest natomiast zarówno fakt
    fizycznego przebywania w danej miejscowości (corpus) jak i wola przebywania
    w niej (animus). Wola przebywania w danym miejscu jest pojęciem
    subiektywnym.

  • 39. Data: 2009-05-05 15:44:33
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Obamiam się, ze taki wariant nie przejdzie.
    JaC

    -----

  • 40. Data: 2009-05-05 18:02:01
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Tristan napisał(a):
    > Ubezpieczalnia emerytalna, II i III filar.

    o tym zapomnialem, dzieki