  • Data: 2013-03-20 10:09:59
    Temat: Re: zlodzieje - hobbysci - prawo przyklasnie zlodziejom
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.03.2013 09:58, Budzik pisze:

    > Z tym okaleczaniam to jest takie proste myślenie: jak za kradzież cięto by
    > ręce to może by ludzie nie kradli.

    Prostackie raczej.

    > Wiadomo, że de facto to nie ma być kara dla złapanego tylko przestroga dla
    > kolejnych.
    > Można by ciąć jakąś część ciała, któa nie jest potrzebna do pracy... (co
    > przychodzi wam do głowy? :)

    To jest poważne zachwianie proporcji pomiędzy czynem a karą. Człowiek
    jest wart daleko więcej niż pieniądze.

    Co więcej złodziej zagrożony okrutną karą będzie bardziej skłonny do
    zacierania śladów za wszelką cenę - czyli istnieje ryzyko eskalacji
    dużej części kradzieży do morderstwa na tle rabunkowym.

    > Z drugiej strony czy w obecnych czasach w jakiś średnio rozwiniętych
    > krajach ktoś to wypróbował? Czy to daje efekt?

    Negatywny.

    > Z odpracowywaniem to jest problem - widziałeś jak działają prace społeczne?
    > Kpina.

    Miałem na myśli odpracowanie na rzecz pokrzywdzonego. Służba przymusowa.