  • Data: 2013-03-20 11:58:59
    Temat: Re: zlodzieje - hobbysci - prawo przyklasnie zlodziejom
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Prostackie raczej.

    Jak zwał tak zwał - po co mnie poprawiasz skoro chcesz to samo ując innym
    słowem?

    > To jest poważne zachwianie proporcji pomiędzy czynem a karą. Człowiek
    > jest wart daleko więcej niż pieniądze.

    Niewątpliwie.
    ale wynika ze społecznego odczucia, że obecnie mamy do czynienia równiez z
    zachwianiem proporcji tylko że w drugą stronę.
    A sprawy nie polepsza mała skutecznośc policji w łapaniu złodziei.

    Inntmi słowy jeżeli łapanoby 90% złodziei i taki złodziej np. za kradziez
    towaru wartosci 1000zł musiałby:
    - oddac towar
    - zapłac grzywne x 5
    - w zaleznosci od tego, czy to był pierwszy raz czy recydywa dostałby
    zawiasy lub areszt
    to nikt nikomu niczego nie chciałby odcinać.
    A że jest jak jest, to społeczenstwo jest bardziej skore tych nielicznych
    złapanych karać surowiej - dla przykładu.

    Pytanie, czy to swiadczy zle o spoleczenstwie, czy o wymiarze
    sprawiedliwości?

    > Co więcej złodziej zagrożony okrutną karą będzie bardziej skłonny do
    > zacierania śladów za wszelką cenę - czyli istnieje ryzyko eskalacji
    > dużej części kradzieży do morderstwa na tle rabunkowym.

    Niewątpliwie.
    Ale psychologowie twierdzą, że bezkarność również często prowadzi do
    eskalacji.

    > Negatywny.

    Jakieś przykłady?

    > Miałem na myśli odpracowanie na rzecz pokrzywdzonego. Służba
    > przymusowa.

    To znaczy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.