  • Data: 2013-03-20 12:43:56
    Temat: Re: zlodzieje - hobbysci - prawo przyklasnie zlodziejom
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.03.2013 11:58, Budzik pisze:

    > Niewątpliwie.
    > ale wynika ze społecznego odczucia, że obecnie mamy do czynienia równiez z
    > zachwianiem proporcji tylko że w drugą stronę.

    W sensie? Kary za łagodne?

    > A sprawy nie polepsza mała skutecznośc policji w łapaniu złodziei.

    A masz dane? ;)

    Poza tym nie raz i nie dwa zdarzało się zapewne tak, że nakryli dziuplę
    złodziei, ale nie odnaleziono pokrzywdzonych, a ci wzięli odszkodowanie
    z ubezpieczenia i zapomnieli o sprawie.

    [ciach]

    > A że jest jak jest, to społeczenstwo jest bardziej skore tych nielicznych
    > złapanych karać surowiej - dla przykładu.
    >
    > Pytanie, czy to swiadczy zle o spoleczenstwie, czy o wymiarze
    > sprawiedliwości?

    Niektórych rzeczy wymiarem sprawiedliwości bez kosmicznych kosztów nie
    przeskoczysz.

    Domaganie się spektakularnej/okrutnej kary to ta sama prymitywna
    mentalność, która powoduje np. problemy z wejście z napojem na pokład
    samolotu - duża "akcja" żeby się wykazać, że COŚ się robi i żeby ciemna
    masa była "hepi".

    > Niewątpliwie.
    > Ale psychologowie twierdzą, że bezkarność również często prowadzi do
    > eskalacji.

    Bezkarność - tak. Ale tu masz dwa etapy - wykrywalność i karalność.

    > Jakieś przykłady?

    Metoda produkuje kaleki, które będą miały jeszcze trudniej zdobyć
    uczciwe zajęcie.

    > To znaczy?

    Ktoś narobi Ci szkody przestępstwem - po złapaniu będzie twoim
    niewolnikiem przez określony przez sąd czas.