  • 1. Data: 2007-08-06 07:58:10
    Temat: zlecenie ustalenia adresu swiadka w postepowaniu cywilnym
    Od: "Piotr" <s...@g...pl>

    mam prośbe moze ktoś bedzie wiedział jak to jest, w postepowaiu karnym mozna jest
    zlecic ustalenie adresu swiadka przez Policje ale czy mozna jest tak zrobic w
    postepowaniu cywilnym i czy jest to zwiazane z kosztami?
    W postepowaniu cywilnym chce powolac na swiadka osobe ktora wspolpracuje z druga
    strona i zamierzalem jej zadac kilka niewygodnych pytan, jednak okazalo sie ze
    zmienila adres zamieszakania - byc moze celowo spodziewajac sie wezwania na swiadka.

    Pozdrawiam,

    .

  • 2. Data: 2007-08-06 08:43:44
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

[...]

    witam

    pytania jest bardzo ciekawe; odpowiedz niestety moze nie być rownie
    ciekawa - art.258 kpc wskazuje wyraznie, że jeżeli chcemy powołać świadka w
    sądzie cywilnym, to musimy tak go oznaczyć, by wezwanie go do sądu było
    możliwe; czyli inaczej mowiąc, musimy znac dokladnie nie tylko jego imię i
    nazwisko, ale i adres zamieszkania aktualny; sąd nie będzie szukał nam
    świadka przez instytucje państwowe; musimy to zrobic samemu, niestety;
    jeżeli jednak znasz adres jego miejsca pracy lub siedziby prowadzonej
    dzialalności - jest to już wystarczajace by wezwać go skutecznie do sądu;
    oczywiscie, jeżeli nie znasz adresu świadka żadnego, możesz poprosić sąd o
    wyznaczenie terminu na uzupełnienie tego braku; sąd zapewne do tego się
    przychyli, ale powtarzam - nie poszuka za ciebie adresu świadka

    pzdr

  • 3. Data: 2007-08-06 08:51:45
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f96mok$b63$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > wyznaczenie terminu na uzupełnienie tego braku; sąd zapewne do tego się
    > przychyli, ale powtarzam - nie poszuka za ciebie adresu świadka

    zresztą, gdyby sąd tak zrobił, że zaczął poszukiwac stronie świadka - np.
    jego adresu, przeciwnik miałby prawo złożyć wniosek o wyłącznie sędziego w
    związku z jego stronniczością; w procesie cywilnym to strona jest panem
    procesu i ona musi zgłaszac dowody na poparcie swoich tez, tak by sąd mógł
    te dowody bez zwłoki przeprowadzić

    pzdr