  • 1. Data: 2007-08-05 08:34:31
    Temat: Cisza nocna - jak to w końcu jest ?
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Dziś rano po raz kolejny obudził mnie łomot. Sąsiadka, która mieszka pode mną,
    postanowiła o godzinie 6 rano włączyć swój sprzęt grający. Pół biedy w hałasie,
    ale subwoofer jaki ma w tym sprzęcie generuje takie wibracje, jakby było się na
    dyskotece - trzęsie się cała podłoga, i wibracje przechodzą na ciało. Jako, że
    nie było to pierwszy raz, wkurzony zszedłem na dół, zapukałem i przez drzwi,
    jako że nie chciała otworzyć, poprosiłem o wyłączenie sprzętu. Nie zareagowała
    na moją prośbę, więc zadzwoniłem po policję
    Po wybraniu numeru 112 (mieszkam w Warszawie), zgłosiła się Komenda Główna
    Policji. Osoba, która odebrała telefon stwierdziła, że skoro jest już po 6 -
    tej, to kwestia zakłócania ciszy nocnej nie wystąpiła, ale przekazała sprawę
    potrolowi. Po ok. pół godziny zjawił się patrol, opowioedzialem mu o zgłoszeniu
    sprawy i policjant powiedział mi, że w przypadku zakłócania spokoju
    współlokatorów bloku nei jest istotne, czy jest to w godzinach 22 - 6, czy nie,
    bo w sumie nie ma czegoś takiego jak godziny ciszy nocnej. WIęc jak to w końcu
    jest, kto ma rację ?

  • 2. Data: 2007-08-05 08:38:02
    Temat: Re: Cisza nocna - jak to w końcu jest ?
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > nie było to pierwszy raz, wkurzony zszedłem na dół, zapukałem i przez
    drzwi,
    > jako że nie chciała otworzyć, poprosiłem o wyłączenie sprzętu. Nie
    zareagowała

    trzeba bylo jej bezpiecznik wykrecic, nie ma pradu nie ma muzyki. Tylko
    uwazaj, jak zejdziesz do jej poziomu to moze Cie zalatwic doswiadczeniem ;)

    Icek

  • 3. Data: 2007-08-05 08:48:08
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Sun, 05 Aug
    2007 10:34:31 +0200, jaQbek zeznał(a):

    Policja ma rację ;)

  • 4. Data: 2007-08-05 08:58:14
    Od: "Arkadios" <a...@N...gazeta.pl>

    > WIęc jak to w końcu
    > jest, kto ma rację ?

    A tak to jest:

    Art. 51.
    § 1. Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem zakłóca spokój,
    porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie w miejscu
    publicznym,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.

    § 2. Jeżeli czyn określony w § 1 ma charakter chuligański lub sprawca
    dopuszcza się go, będąc pod wpływem alkoholu,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.

    § 3. Podżeganie i pomocnictwo są karalne.

    Jeśli przeczytasz uważnie powyższe przepisy kodeksu wykroczeń, zauważysz, że
    karalne jest zakłocanie nie tylko spoczynku nocnego ale także ogólne
    zakłocanie spokoju (które może mieć miejsce także poza godzinami spoczynku
    nocnego).

    Oczywiście to, co będzie mogło być uznane za zakłocanie spoczynku nocnego
    (np. prowadzenie remontu mieszkania) nie zawsze będzie stanowiło zakłócenie
    spokoju w dzień, gdyż kryteria oceny będą tu z pewnością różne.

    Co do pory nocnej, to nie ma ścisłej definicji tego pojęcia w prawie
    wykroczeń. Jednak przy jego wykładni (i przy braku innych wskazówek) można
    się posiłkować m.in. pojęciem pory nocnej z kodeksu postępowania karnego, wg
    którego jest to czas od 22 do 6 (jedna z reguł wykładni mówi że - co do
    zasady - ustawodawca tym samym pojęciom nadaje taką samą treść na obszarze
    całego systemu prawnego).

    Innymi wskazówkami przy wykładni pory nocnej dla potrzeb kodeksu wykroczeń
    mogą być moim zdaniem uregulowania prawne niższego rzędu niż ustawa, które
    należy uwzględnić przed definicją z k.p.k. (regulamin porządkowy wspólnoty
    mieszkaniowej, czy spółdzielni mieszkaniowej, porządek dnia w wojsku itp.),
    a w ostateczności nawet np. przyjęte w danym miejscu i czasie zwyczaje.

  • 5. Data: 2007-08-05 12:58:10
    Od: zxc <d...@c...pl>

    jaQbek wrote:
    > [ciach]

    1. pogadaj z sasiadami (mieszkajacymi pod nia, obok)... - swiadkowie
    2. pojdzcie do dzielnicowego
    3. zgloscie wykroczenie z art 51 kw + ewentualnie z 107 kw
    4. zlozcie zeznania.. przeszkadza wam to, nie mozecie spac, normalnie
    egzystowac w swoim mieszkaniu itd... male dzieci wam placza.. co tam wam
    do glowy przyjdzie - tylko w miare z sensem :)
    5. dzielnicowy przejdzie sie do delikwentki (wezwie ja) na przesluchanie
    6. jak sie przyzna to dostanie mandacik, jak nie to sad grodzki

    sprawdzone, dziala -> cisza i spokoj
    (najwazniejsi sa swiadkowie - ewentualnie nagrywaj)

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-08-05 13:41:10
    Od: poreba <d...@p...pl>

    stern pisze:

    > Policja ma rację ;)
    Ano tak. Tylko która? Pytacz nie podał najistotniejszej informacji:
    stopni, odpowiadających (teoretycznie ten z patrolu mógł być
    starsiejszy, bardzo teoretycznie)

    --
    pozdro
    poreba

  • 7. Data: 2007-08-05 17:00:43
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
    stern pisze:

    > Ano tak. Tylko która? Pytacz nie podał najistotniejszej informacji:
    > stopni, odpowiadających (teoretycznie ten z patrolu mógł być
    > starsiejszy, bardzo teoretycznie)
    W patrolu był, z tego co kojarzę po oznaczeniach, sierżant sztabowy i
    policjantka stopniem sierżanta. Jakim stopniem była osoba odbierająca telefon -
    nie wiem

  • 8. Data: 2007-08-05 17:04:14
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "zxc" <d...@c...pl> napisał w wiadomości

    > 1. pogadaj z sasiadami (mieszkajacymi pod nia, obok)... - swiadkowie
    To raczej starsi ludzie i z tego co widzę, to tacy, co wolą siedzieć cicho i nie
    robić sobie problemów. Zresztą za dobrze ich nie znam

> [...]
    >
    > sprawdzone, dziala -> cisza i spokoj
    > (najwazniejsi sa swiadkowie - ewentualnie nagrywaj)
    Narazie widzę, że chyba ten sam patrol, co był u mnie, zawitał i u niej, bo jak
    na razie jest cisza i spokój. Zobaczymy, co będzie dalej.

  • 9. Data: 2007-08-05 17:52:52
    Od: zxc <d...@c...pl>

    jaQbek wrote:

    > Użytkownik "zxc" <d...@c...pl> napisał w wiadomości

    > To raczej starsi ludzie i z tego co widzę, to tacy, co wolą siedzieć
    > cicho i nie robić sobie problemów. Zresztą za dobrze ich nie znam

    w ostatecznosci jak nie znasz sasiadow, albo sa typu "panie ja nie lubie
    donosic" to idz sam do dzielnicowego, zglos wykroczenie i podaj tych
    sasiadow jako swiadkow.... wtedy tak czy inaczej beda przesluchani na te
    okolicznosc - ewentualnie uprzedz ich co bedzie jak oleja ta sprawe i
    sie sasiadka z muzyczka rozkreci (nakresl im wizje "muzykowania" przez
    caly dzien), a jak to ich nie zmobilizuje to przypomnij im co grozi za
    skladanie falszywych zeznan ;)

    pozdro

  • 10. Data: 2007-08-05 18:15:40
    Od: "Rentier" <r...@i...pl>

    W akademiku robiliśmy tak:
    Wsadzaliśmy w najbliższe hałasującym sąsiadom gniazdko "zakłócacz".Takie ustrojstwo,
    które
    siało koszmarne zakłócenia w sieci 220V.( iskrzący przekaźnik)
    Z głośników oprócz łomotu wydostawało się charczenie, brzęczenie do tego stopnia
    niemiłe,ze delikwent wyłaczał sprzęt.
    Szczególnie skuteczne w przypadku radioodbiorników
    :-)))