  • 1. Data: 2007-08-05 13:08:33
    Temat: Dowód osobisty
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig>

    Pod koniec września stuknie mi osiemnastka, w związku z tym zaczęliśmy
    się w domu zastanawiać - czy jest możliwe złożenie wniosku o dowód przed
    ukończeniem 18 lat? Wiem, że dowód można wystawić nawet niemowlakowi,
    ale wtedy ma zdaje się krótszy okres ważności, prawda?
    Mi chodzi o wystawienie takiego samego dokumentu, jaki otrzymałbym
    składając wniosek już po ukończeniu 18 lat. Da się?

    --
    PaRaGaS www.paragas.deviantart.com
    GG: 1184355 www.last.fm/user/PaRaGaS

  • 2. Data: 2007-08-05 13:14:24
    Temat: Re: Dowód osobisty
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "PaRaGaS" <l...@m...sig> wrote in message
> [...]
    > Mi chodzi o wystawienie takiego samego dokumentu, jaki otrzymałbym
    > składając wniosek już po ukończeniu 18 lat. Da się?

    jeden telefon do urzędu miasta wyjasni sprawe.
    prawodpodobnie zlozyc mozesz, ale odebrac przed 18-tką nie.

  • 3. Data: 2007-08-05 13:18:16
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 05 Aug 2007 08:14:24 -0500, witek napisał(a):

    > jeden telefon do urzędu miasta wyjasni sprawe. prawodpodobnie zlozyc
    > mozesz, ale odebrac przed 18-tką nie.

    A ja wątpię, złożenie wniosku jest czynnością prawną, a do tej - jak
    wiadomo - osobie takiej brak zdolności.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/2007/07/30/moje-allegro

  • 4. Data: 2007-08-05 15:33:27
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    PaRaGaS napisał(a):
> [...]
    > Mi chodzi o wystawienie takiego samego dokumentu, jaki otrzymałbym
    > składając wniosek już po ukończeniu 18 lat. Da się?

    było to 9 lat temu, ale moja siostra tak zrobiła, odebrała po swych
    urodzinach i nie było problemu

  • 5. Data: 2007-08-05 16:09:24
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Olgierd" <n...@o...com> wrote in message

    > A ja wątpię, złożenie wniosku jest czynnością prawną, a do tej - jak
    > wiadomo - osobie takiej brak zdolności.

    teoretycznie.

  • 6. Data: 2007-08-05 18:10:40
    Od: "Rentier" <r...@i...pl>

    było to 9 lat temu, ale moja siostra tak zrobiła, odebrała po swych
    urodzinach i nie było problemu
    Pamiętam czasy, kiedy złożony wcześniej wbiosek skutkował wydaniem dowodu w dniu
    urodzin,
    a urzędas wręczał razem z dowodem
    kwiatki;-))

    R.

  • 7. Data: 2007-08-06 08:41:53
    Od: "Nancy" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PaRaGaS" <l...@m...sig> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mi chodzi o wystawienie takiego samego dokumentu, jaki otrzymałbym
    > składając wniosek już po ukończeniu 18 lat. Da się?

    Ja w Katowicach 4 lata temu chciałam złożyć wczesniej, a odebrać po 18, ale
    uniemożliwiono mi to. Powiedziano, że zapraszają w dniu urodzin. Tak tez
    zrobiłam. Nie pomagały argumenty, że wyjeżdzam:).

    Pozdrawiam
    Ania

  • 8. Data: 2007-08-06 09:33:46
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Aug 5, 3:08 pm, PaRaGaS <l...@m...sig> wrote:
> [...]
    > Mi chodzi o wystawienie takiego samego dokumentu, jaki otrzymałbym
    > składając wniosek już po ukończeniu 18 lat. Da się?

    Sie nie da. Wniosek mozesz zlozyc dopiero dzien po 18 urodzinach. A w
    zwiazku z wymiana dowodow na nowe troche trzeba odstac w kolejce. Choc
    sam bylem swiadkiem jak chlopak przyszedl do PzO z bombonierka ze on
    teraz zlozy wniosek a ona go wysle dopiero w dniu urodzin.

  • 9. Data: 2007-08-06 17:55:35
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig>

    SzalonyKapelusznik pisze:

> [...]
    > sam bylem swiadkiem jak chlopak przyszedl do PzO z bombonierka ze on
    > teraz zlozy wniosek a ona go wysle dopiero w dniu urodzin.

    Dzięki wielkie, no to sobie poczekam ;>
    Prawda to, że od stycznia/lutego wchodzą JESZCZE nowsze dowody?
    Może warto wstrzymać się z wyrobieniem?
    Bo kto wie, kiedy z kolei trzeba będzie wymieniać obecne :)

  • 10. Data: 2007-08-06 18:23:39
    Od: gregor <g...@s...pl>

    PaRaGaS pisze:
> [...]
    > Mi chodzi o wystawienie takiego samego dokumentu, jaki otrzymałbym
    > składając wniosek już po ukończeniu 18 lat. Da się?

    a nie jest tak, ze nawet male dziecko moze miec swoj dowod osobisty ?

    gregor