  • Data: 2009-07-14 23:30:55
    Temat: Re: zientarski - moze mi ktos wytlumaczyc?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "piotrl" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:f6a80098-94d0-47f3-be7c-c17d28d5c955@f16g2000vb
    f.googlegroups.com...

    Odnoszę wrażenie, że tu nie chodzi o zawieszenie - bo co do jego podstaw
    trudno zająć stanowisko, ale załóżmy, że jest zasadne - tylko o umorzenie
    postępowania. Podstaw takiej decyzji należało by raczej szukać w art. 17
    kpk. W rachubę zasadniczo w tej sytuacji może wchodzić pkt 6 -
    przedawnienie, ale do tego jeszcze wiele lat) albo pkt 11 - inna
    okoliczność wyłączająca ściganie. Znam jeden przypadek, gdy po opinii
    neurologa, ze sprawca nigdy nie będzie w stanie brać udziału w czynnościach
    (pozostaje w śpiączce) właśnie na podstawie pkt 11 postępowanie umorzono.
    Nie dotyczyło żadnego prominenta - by uprzedzić pytania. Chodziło o
    oszustwo, a sprawca później został tak mocno pobity, ze pozostawał w
    śpiączce.

    Jeśli lekarze orzekną, że Zientarski nigdy wziąć udziału w procesie nie
    będzie mógł, to moim zdaniem postępowanie należy umorzyć, bo sensu jego
    prowadzenia nie ma. Co najwyżej, jak facet nagle ozdrowieje, to zastosuje
    się art. 327§2 kpk i postępowanie wznowi.

    Powyższe fakty nie stoją na przeszkodzie dochodzeniu roszczeń
    odszkodowawczych, bo te przecież są zaspokajane z odszkodowania OC. W
    pozostałym zakresie nie stoi nić na przeszkodzie, by dochodzić ich w drodze
    procesu cywilnego, bo raczej wina Zientarskiego pozostaje poza
    wątpliwością. Prowadził pojazd i wjechał w wiadukt.