    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zdegustowany konsument
    Date: Mon, 15 Jul 2002 13:46:44 +0200

    "Marta Wieszczycka"

    > Oczywiscie, ze nie ma zadnych. O przepadku przedmiotow decyduje w tym
    kraju
    > sad, a nie sprzedawcy. Na szczescie. I oczywiscie, ze powinna byla w
    takiej
    > sytuacji wezwac Policje. Ale, o ile dobrze zrozumialam, pani uznala ze
    > banknot jest falszywy i go zabrala, tak?

    Koledzy mowili o dwoch sytuacjach.

    W pierwszej Pani uznala ze banknot jest falszywy i "puscila wolno",
    w drugiej market wezwal policje i 200-podobny wyrob "przepadl".

    > W tych okolicznosciach oznacza to- ukradla i mozna rzecz spokojnie zglosic
    > na Policje.

    Ja bym nie radzil tak spokojnie zglaszac na policje, ze mi zabrano falsa.
    co innego z prawdziwa dwusetka.

    Z falsami i falsopodobnymi banknotami jest naprawde problem.

    TEORETYCZNIE kazdy, komu daja falsa powinien powiadomic o tym policje.
    Jakos tak sie dzieje, ze rzadko kto to robi.

    kasjer ce na ogol "robi sie zal" czlowieka "oszukanego" i falsa oddaje.

    A co ma zrobic ktos, kto ma UZASADNIONE PODEJRZENIA,
    ze daja mu falsa ?

    Moze zaproponowac oddanie "banknotu" do ekspertyzy,
    Zwykle taka propozycja spotyka sie z takim odzewem, ze
    "wlasciciel" ofiaruje sie sam o owa ekspertyze wystapic we wlasnym zakresie.

    Jednej roztargnionej pani (by sie jej nie pomylilo) napisalem "wg mnie to
    fals".
    Nie chciala bym oddal banknot do ekspertyzy.

    Boguslaw