  • 1. Data: 2004-07-04 06:07:02
    Temat: zażalenie
    Od: "Tomasz" <k...@w...pl>

    Znajomy jest oskarżycielem posiłkowym w sprawie karnej, sąd umorzył
    postępowanie, w jego ocenie nie słusznie. Jego adwokat złożył zażalenie,
    lecz nie dołączył pełnomocnictwa. Sąd uznał, że nie pochodzi ono od osoby
    uprawnionej i go nie przyjął. Adwokat zaskarżył to postanowienie i złączył
    to pełnomocnictwo.
    Czy późniejsze złożenie pełnomocnictwa sanuje poprzedni brak. Jakie może być
    orzeczenie II instancji ?

    Z góry dziękuję.

    Tomek

  • 2. Data: 2004-07-05 15:05:50
    Temat: Re: zażalenie
    Od: "Tomasz" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to pełnomocnictwo.
    > Czy późniejsze złożenie pełnomocnictwa sanuje poprzedni brak. Jakie może

    Czyżby nikt nie znał odpowiedzi ?

  • 3. Data: 2004-07-05 15:28:57
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    > Użytkownik "Tomasz" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > być
    > >

    > Czyżby nikt nie znał odpowiedzi ?

    Postanowienie zostanie utrzymane w mocy.
    Późniejsze złożenie pełnomocnictwa w tym konkretnym wypadku nie pomoże, gdyż
    decydujące znaczenie dla odmowy przyjęcia zażalenia ma chwila orzekania -
    wówczas brak było pełnomocnictwa, a więc zażalenie zostało złożone przez
    osobę nieuprawnioną.

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-07-05 15:47:34
    Od: "Tomasz" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Johnson"

> [...]
    > wówczas brak było pełnomocnictwa, a więc zażalenie zostało złożone przez

    Dzięki za szybką odpowiedź. Jutro jest posiedzenie sądu okręgowego w tej
    sprawie.

    Pozdrowienia.

    Tomasz

  • 5. Data: 2004-07-05 17:09:55
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Mon, 5 Jul 2004 17:47:34 +0200, Tomasz <k...@w...pl> napisał:

    > Użytkownik "Johnson"

    > gdyż

    > Dzięki za szybką odpowiedź. Jutro jest posiedzenie sądu okręgowego w tej
    > sprawie.

    a postanowienie napisano zapewne w piątek...

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej

  • 6. Data: 2004-07-05 19:57:46
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Falkenstein wrote:
    > a postanowienie napisano zapewne w piątek...

    a co, znasz autora?

    KG

  • 7. Data: 2004-07-06 07:23:23
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Mon, 05 Jul 2004 21:57:46 +0200, kam <X#k...@w...pl.#X> napisał:

    > a co, znasz autora?

    nie, ale sam nie raz to robiłem...

  • 8. Data: 2004-07-06 15:19:07
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Falkenstein wrote:
    > nie, ale sam nie raz to robiłem...

    Ale dlaczego akurat w piątek? W piątek? Pracować? ;)

    KG

  • 9. Data: 2004-07-06 15:20:43
    Od: "Tomasz" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Johnson"

> [...]
    > wówczas brak było pełnomocnictwa, a więc zażalenie zostało złożone przez

    Odbyło się posiedzenie. Sąd okręgowy uchylił to zarządzenie sądu rejonowego.
    Tak jak adwokat mówił wcześniej, uznał, iż późniejsze złożenie
    pełnomocnictwa sanowało tę czynność.
    Nie znam się na tym, gdzie w kodeksie karnym jest przepis o tym mówiący ?

    Pzdr.

    Tomasz.

  • 10. Data: 2004-07-06 15:34:23
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Tomasz wrote:
    > Nie znam się na tym, gdzie w kodeksie karnym jest przepis o tym mówiący ?

    Nigdzie.

    KG