  • 1. Data: 2004-07-03 20:52:24
    Temat: Jak się zabezpieczyć?
    Od: "Hieronim" <h...@p...onet.pl>

    Chcę kupić mieszkanie u developera. Jest to jednak mała firma, buduje w tej
    chwili tylko jeden budynek. Wcześniej miała kłopoty. Czy można się jakoś
    zabezpieczyć aby nie zostać na lodzie po wpłaceniu pieniędzy. Czas
    oczekiwania na mieszkanie około 8 miesięcy. Z góry dziękuję za jakieś
    sugestie.

  • 2. Data: 2004-07-04 06:37:24
    Temat: Re: Jak się zabezpieczyć?
    Od: "andrzej" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Hieronim" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Chcę kupić mieszkanie u developera.
    Czas
    > oczekiwania na mieszkanie około 8 miesięcy. Z góry dziękuję za jakieś
    > sugestie.

    Czy może mi ktoś wytłumaczyć, co kieruje ludźmi(?), którzy chcą płacić za
    coś czego jeszcze nie ma, długo nie będzie i jest szansa, że wogóle nie
    powstanie?

    andrzej

  • 3. Data: 2004-07-04 09:32:53
    Od: PMem<m...@f...pl>

> [...]
    płacić za
    > coś czego jeszcze nie ma, długo nie będzie i jest szansa, że wogóle

    Nie wiem co tu tłumaczyć. Rzeczy przyszłe po prostu można kupować.
    A funkcją prawa jest zabezpieczenie takiej czynności prawnej.
    Być może cena i inne właściwości rzeczy przyszłej równoważą ryzyko
    wynikające ze standing'u sprzedającego. Ale to już kwestia oceny
    przez strony, które zawierają umowę.
    Pozdrawiam
    PMem

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-07-04 14:42:24
    Od: "Hieronim" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Nie wiem co tu tłumaczyć. Rzeczy przyszłe po prostu można kupować.
    > A funkcją prawa jest zabezpieczenie takiej czynności prawnej.

    Toście sobie wyjaśnili. Ja natomiast myślałem, że ktoś ma doświadczenia w
    moim temacie i podzieli się tym. Hieronim.