  • 41. Data: 2012-10-15 20:05:59
    Temat: Re: zawiadomienie o pop. przestępstwa
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-10-15 19:15, p47 pisze:

    > Czy ty czasem nie jesteś zaangażowany w opisywany przekręt na Rp-7, bo
    > zarówno "zaangażowanie", wiedza, i chęć wypełniania obowiązków jaką tu
    > prezentujesz jest taka sama jak opisywanych urzędników, - życie byłoby
    > takie piękne, gdyby nie ci, co chcą aby urzednika zmusić do pracy ć w
    > ramach jego obowiązków służbowych..:-(

    Wiesz co - idź do tego prokuratora czy policjanta i im dupę zawracaj -
    na razie piszesz że miałeś wyjątkowa stanowisko a gdzie indziej że kilka
    osób na podobnym stanowisku sam wskazałeś, że musiałeś wysyłać do
    pracodawcy swoje kwity a jednocześnie piszesz że pracodawca je miał
    zawsze, że bez wyjaśnień nie wpisali Ci wynagrodzenia zastępczego a tu
    nagle okazuje się że pismo przewodnie do RP-7 z wyjaśnieniami było.

    Jesteś zwykłym pieniaczem i tyle.

    EOT

    --
    spp

  • 42. Data: 2012-10-15 20:29:55
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-10-15 19:31, Andrzej Lawa pisze:

    > Z ciekawości - co to za rozporządzenie i czy aby na pewno nadal obowiązuje?

    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1.04.1985 r. w sprawie
    szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru emerytur i rent z
    późniejszymi zmianami.

    Teraz szykowana jest większa nowelizacja ze względu na wyrok Trybunału
    Konstytucyjnego.

    Rozporządzenie mówi że:

    § 10. Jeżeli w okresie, z którego wynagrodzenie przyjmuje się do
    ustalenia podstawy wymiaru, pracownik był zatrudniony za granicą, do
    ustalenia podstawy wymiaru przyjmuje się za okresy tego zatrudnienia:

    ... 2) jeżeli okres zatrudnienia za granicą przypada przed dniem 1
    stycznia 1991 r. - kwoty wynagrodzenia przysługującego w tych okresach
    pracownikowi zatrudnionemu w kraju w takim samym lub podobnym
    charakterze, w jakim pracownik był zatrudniony przed wyjazdem za granicę.

    --
    spp

  • 43. Data: 2012-10-15 22:34:55
    Od: grzech <g...@g...pl>

    > Jesteś zwykłym pieniaczem i tyle.
    >
    > EOT

    Ameryki to ty nie odkryłeś. Poczytaj inne jego wynurzenia.
    Prokurator pewnie każe mu spadać na drzewo i wtedy zobaczysz co będzie.

  • 44. Data: 2012-10-16 20:58:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Oct 2012, p47 wrote:

    > Ciekawe;-) stanowisko, że nie wystarczy popełnić po prostu przestępstwo,
    > bo do uznania czynu z a przestępstwo nie wystarcza wypełnienie przesłanek
    > opisanych w kodeksie,

    Niby wystarcza.
    Hak jest ukryty gdzie indziej: przestępstwo trzeba UDOWODNIC.
    A właśnie przestępstwo popełniane umyślnie jest trudniejsze
    do dowiedzenia - trzeba mieć dowód umyślności.

    > ale jeszcze trzeba pytać sprawcę, czy czasem nie ma
    > ochoty z niego się wycofać....;-)

    Niestety tak :] (w praktyce).

    Konkretnie, na przykładzie przywłaszczenia: jeśli nastąpiło po legalnym
    wejściu w posiadanie - musisz mieć dowody, że wzywałeś sprawcę do
    oddania. Inaczej "zapomniał oddać" i to Ty wychodzisz na pieniacza,
    ba, możesz ponieść koszty sądowe.

    Z tego powodu bulwersujące bywają sprawy o morderstwo - bo jak nie
    ma dowodów, to obrona szuka metod na "nieszczęśliwy wypadek", "pobicie
    ze skutkiem" itede, w oparciu o brak dowodów na umyślność właśnie.

    > Np. w czasie kontroli dokumentów (np w przypadku dokonania wykroczenia
    > drogowego) ktoś na formularzu druku mandatu kredytowego podaje policji
    > z gruntu fałszywe dane personalne,

    To oni kontrolują dokumenty, czy odbierają oświadczenie?
    Opisujesz dwa różne przypadki a robisz z nich jeden.
    I - co ważne - możesz podać na podstawie którego przepisu?
    Tak, to jest ważne - właśnie ze względu na fakt, że niektóre przestępstwa
    można popełnić nieumyślnie (a pozostają przestępcami).

    > -czy także policja po stwierdzeniu tego
    > faktu najpierw uprzejmie ma prosić o skorygowanie "pomyłki", czy raczej od
    > razu może występować o stosowne ukaranie fałszującego dane?;-)

    A nie wiem. Podaj przepis, trzeba się przyjrzeć :)

    > Wyobraźmy sobie też, że np. pracodawca wystawia nierzetelne zaświadczenia
    > o zarobkach dla ZUS-u, na podstawie których pracownik otrzymuje znacznie
    > zawyżone (dla odmiany) świadczenia emerytalne.

    Weź taki kwit, przeczytaj podstawę prawną, sprawdź co podali w tej podstawie.
    Do tego coś się nie zgadza - ZUS sobie ściąga *składki* wg tej deklaracji.
    I na ogół skutecznie się dopomina. Jeśli zaś zawyżenie wpłacanych składek
    poskutkuje wyższą emeryturą, to "logicznego" problemu nie ma: płacono jak
    od wyższej pensji, to i emerytura należy się jak od wyższej pensji.
    Owszem, dość dawno temu tak było - jak emerytury liczono "z ostatnich
    paru lat". Ale to działa już tylko u wybranych "pracodawców".

    > Sprawa po pewnym czasie wychodzi na jaw, dodatkowo okazuje się, że przed
    > sporządzeniem owych fałszywych zaświadczeń pracodawcy przedstawiano dokumenty
    > także jego własne, ale wcześniejsze, z których wynikało jednoznacznie, ze
    > poziom wynagrodzenia był inny niż w tym ZUS-owskim zaświadczenia, ale mimo to
    > pracodawca nie skorygował tego swojego nierzetelnego zaświadczenia.
    >
    > Czy w tej sytuacji nie byłoby wdrożone postępowanie karne

    Byłoby, bo na 97% piszesz o przypadku który jest karalny również przy
    popełnieniu nieumyślnie.
    O ile oczywiscie ktoś:
    - dopatrzyłby się przestępstwa
    - zechciał *najpierw* pracodawcy zwrócić nadpłacone składki
    (w to ostatnie wątpię)

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2012-10-16 21:03:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Oct 2012, p47 wrote:

    > aby pracodawca w dokumentach nie wypisywał bezkarnie
    > i całkowicie FAŁSZYWIE, iż pracownik pracował 4 lata całkowicie za darmo,
    [...]
    > Pracodawca potwierdzał, że POSIADA dane nt. zatrudnienia i wynagrodzenia
    > zagranicznego i wcale tych danych nie kwestionuje!!

    Znasz dowcip o psach które szczekają, szczególnie tę drugą część?
    Ty to wiesz.
    Ba, jeśli jest tak jak piszesz, pracodawca też to wie.

    Tylko skąd sędzia ma to wiedzieć, jeśli onże pracodawca powie "ale
    ten gość nic takiego nie mówił"?

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2012-10-16 21:04:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Oct 2012, p47 wrote:

    > Dla świętego spokoju (choć jak pisałem nie jestem przekonany o konieczności
    > zrobienia tego) wysłałem do nich takie wezwanie (z kopią do PIP-u;-), ale
    > moje pytania dot. zawiadomienia o przestępstwie pozostają aktualne, bo skoro
    > przez 6 miesięcy nic pracodawca nie raczył zrobić to wątpię, aby nagle teraz
    > zmienił swój stosunek do obowiązków.

    Daj znać o wyniku.
    Magiczne działanie pisma "proszę potwierdzić odbiór" bywa zaskakujące :)

    pzdr, Gotfryd