  • 101. Data: 2022-11-21 14:04:29
    Temat: Re: zatrucie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Nov 2022 13:48:18 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Wniosek składa inwestor". Z tymi szkołami różnie bywa. Na pewno nie
    > kuratorium, bo oni na nauczaniem nadzór sprawują. W szkołach publicznych
    > przeważnie wójt / burmistrz / prezydent.

    A słusznie.
    A ten NB ... to pod jaką władze podlega? :-)

    > No właśnie dużo i w tym się wówczas problem zrobił. Teoretycznie oni
    > apele robili na podwórku, ale miasto wprowadziło system płatnego
    > parkowania, więc szkoła zamieniła podwórko na parking dla nauczycieli i
    > "przyjaciół króliczka". Po tej akcji wydzielili pół podwórka.

    Apel w zimie czy deszczu to nie jest dobry pomysl.

    Tym niemiej .. 4 klasy zmiescic w jednej klasie, to juz byłby IMHO
    wyczyn, a na 4 klasach sie konczyło?

    J.

  • 102. Data: 2022-11-21 14:34:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.11.2022 o 14:04, J.F pisze:

    > A słusznie.
    > A ten NB ... to pod jaką władze podlega? :-)

    Pod ministra. Co to wnosi - Twoim zdaniem - do sprawy? Przecież to nie
    idzie urzędnik i nie ocenia tego. Musisz mieć projekt, jak do budowy.
    Uprawnienia itp.

    > Apel w zimie czy deszczu to nie jest dobry pomysl.
    > Tym niemiej .. 4 klasy zmiescic w jednej klasie, to juz byłby IMHO
    > wyczyn, a na 4 klasach sie konczyło?

    Ta klasa jest największa w szkole. Nie wiem, ile oni tam dzieci upchali,
    bo nie pamiętam. To generalnie jest mała szkoła. Stare miasto. Tu dzieci
    niewiele. teraz prezydent nawet ją chciał zlikwidować. Nie ma warunków
    do rozbudowy. Ale rodzice się nie zgodzili.

    --
    Robert Tomasik

  • 103. Data: 2022-11-21 15:02:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Nov 2022 14:34:01 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Pod ministra. Co to wnosi - Twoim zdaniem - do sprawy? Przecież to nie
    > idzie urzędnik i nie ocenia tego. Musisz mieć projekt, jak do budowy.
    > Uprawnienia itp.

    Ja tylko basen ogrodowy w klasie chcialem ustawic.

> [...]
    > niewiele. teraz prezydent nawet ją chciał zlikwidować. Nie ma warunków
    > do rozbudowy. Ale rodzice się nie zgodzili.

    No ale pare klas tam sie pewnie uczy (wtedy moze 6), w kazdym roczniku
    moze byc kilka (a,b,c...), to mi troche gesto wychodzi.
    Chyba, ze jakis apel ograniczony.

    J.

  • 104. Data: 2022-11-21 15:22:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.11.2022 o 15:02, J.F pisze:

    > Ja tylko basen ogrodowy w klasie chcialem ustawic.

    Jest to zmiana sposobu użytkowania.

    > No ale pare klas tam sie pewnie uczy (wtedy moze 6), w kazdym roczniku
    > moze byc kilka (a,b,c...), to mi troche gesto wychodzi.
    > Chyba, ze jakis apel ograniczony.

    Żadnych a, b, c tam nie ma. Osobno jest wychowanie wczesnoszkolne.
    Spodziewał bym się trzech klas.

    --
    Robert Tomasik

  • 105. Data: 2022-11-22 00:58:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-21, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale nie mozna tego uzasadniac "bo mlodziez czesto mdleje".
    > Jeszcze podajac linka, ze to oznacza raz na 30 lat :-)

    Mozna uzasadnić skoro mdleje czesto, a akurat linek to mówi przynajmniej
    raz, więc zjawisko jest znane, a Ty się wykłucasz o liczby jakieś
    liczby, które w dodatku źle interpretujesz :)

    > A ja sobie nie przypominam, zeby w moich klasach ktos mdlal.

    Bo zapewne była dobra wentylacja. Bo prasa nie pisała o takich pierdach.
    Zobacz zresztą, że te kilkadziesiąt lat temu to szczelne okna to była
    raczej egzotyka niż norma.

    --
    Marcin

  • 106. Data: 2022-11-22 12:28:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Nov 2022 23:58:37 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Mozna uzasadnić skoro mdleje czesto, a akurat linek to mówi przynajmniej
    > raz, więc zjawisko jest znane, a Ty się wykłucasz o liczby jakieś
    > liczby, które w dodatku źle interpretujesz :)

    No fakt, "co najmniej raz" to nie wiadomo ile :-)

    > Bo zapewne była dobra wentylacja.

    Normalna, prl-owska. Czyli pewnie w miare dobra.

    > Bo prasa nie pisała o takich pierdach.

    No ale ja mowie o tym co widzialem.
    Jesli w klasie nikt nie mdlal, to czemu mialby przypadkiem zemdlec
    na apelu.

    Czyli dopatrujemy sie jednak jakis obiektywnych przyczyn.
    U Roberta moze sala mala a dzieci duzo, i jeszcze temperatura wysoka.

    W Tychach trudno powiedziec.
    Sugestia, ze jakis nowy dopalacz ... kto wie, moze i prawdziwa.

    > Zobacz zresztą, że te kilkadziesiąt lat temu to szczelne okna to była
    > raczej egzotyka niż norma.

    Tak jest.
    Ale to znaczy, ze przyczyną omdlenia byl spadek ilosci tlenu,
    i moze niewlasciwa obsluga sali - bo trzeba wentylacje wlaczyc
    lub okna otworzyc/uchylic.

    J.