  • Data: 2022-11-17 12:13:17
    Temat: Re: zatrucie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 16 Nov 2022 19:28:46 +0100, Shrek wrote:

    > Dalej nie sądzę zeby od braku tlenu (o ile wentylacja była sprawna i

    Jakas przyczyna musiala byc.
    Choc mogla byc tez taka, ze sie mlodziezy znudzilo i "zrobili drakę"
    :-)

    > ktoś nie zamontował naprzykład ekologicznych okien bez nawietrzaków).

    No wlasnie - niech Robert powie, czy nie byly wymienione troche
    wczesniej.
    Bez nawietrzakow ... moze na sali ma to sens, jesli jest inny system
    wentylacji.

    Moze ktos go nie włączyl, moze byl zepsuty, moze w ramach systemu
    otwierało sie okna.

    Tylko nadal nie bardzo widzę, aby to zadzialalo.
    Sala duza, zapas powietrza spory, sala szczelna raczej nie jest.
    Musialby tam chyba dzieci godzinami siedziec.

    > Na odwrót z liczby osób wynikają warunki ewakuacji. Ta liczbę bierze
    > się... z projektu.

    No to tym bardziej - wlasciciel powininien czytac projekt,
    a lepiej jakies skondensowane "warunki uzytkowania budynku".

    > NIe trzeba dopóki się nie zawali...

    Sie zawalil, ten w Gliwicach, a ubezpieczyciel usiłował sie uwolnic
    od odszkodowania. Ze niby rażące zaniedbanie klienta.
    O ile wiem, to sad ich zgasil prosto - dachow sie nie odsnieza.
    Tzn nie powszechnie. I mial racje - odsnieżałeś?
    Dachy w Polsce wytrzymują zimy, i taka jest wiedza powszechna :-)

    [...]
    > Są - nie wiem czy wynika z normy czy z "dobrej praktyki" ale przyjmuje
    > się, że prędkość nie powinna być większa niż ileś tam m/s.

    > Jest. A przynajmniej powinno;)

    Jestes pewien? Bo jakies dziwne wartosci podają.

    J.