    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zatrucie
    Date: Wed, 16 Nov 2022 16:43:58 +0100
    <tl0igb$tef$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <9ut4y5k47ql3$.1493k35519823.dlg@40tude.net>
    <tl0tq3$tee$6$Shrek@news.chmurka.net>

    On Tue, 15 Nov 2022 21:45:56 +0100, Shrek wrote:

    > Można ale się nie powinno. Ale skąd o tym szkoła ma wiedzieć?

    Powinna byc chyba jakas instrukcja obslugi budynku.
    Wiem, ze raczej nie ma, czy nie bylo zwyczaju, ale chyba jednak
    powinna.
    Jakies dopuszczalne obciązenie dachu, stropów, czy dopuszczalne ilosci
    osob w pomieszczeniach :-)

    > Norma jest do określenia jaka ma być wentylacja. Tyle i aż tyle. Zakłada
    > się ilość osób i norma dla budynku jest spełniona nieależnie ile ich
    > napchasz;)

    No to bierzesz sale gimnastyczną, zakladasz ze cwiczy jedna klasa,
    no moze dwie, 60 osob, robisz do tego odpowiednią wentylacje ...
    a skad szkola ma wiedziec, ze wiecej nie mozna spędzic do sali ? :-)

    > Ale nie te 50m3 na twarz na godzine. Policzmy na szybko. wagon metra -
    > powiedzmy 2,5 na 2,5 na... 12=75m3. Ludzików powiedzmy 150 w szczycie.
    > 50 metrów na twarz - 7500m3 na godzinę. Podzielić przez objętość 100
    > wymian na godzinę - nie da się bo łeb urwie - można oszacować przekrój
    > "chrap" wentylacyjnych na dachu jest 13 załóżmy że mają 30x20cm. 0,78
    > metra. Weźmy 1 metr. Musisz tamtędy przepchnąć 7500m/h musiałbyś mieć
    > ciągle 75km/h przepływu.

    A ludzie nie mdleją. Albo norma z d*, albo wentylacja jest.

    No dobra 50m3 powietrza na twarz, z tego jakies 10m3 tlenu,
    jakies 13kg ... IMO - na dlugo starczy.
    Ale moze jak ludzie ostro cwiczą, to sa w stanie wypalic 10% z tego,
    a nie chcemy, aby % tlenu spadł za bardzo.

    A moze te normy dobre - sale liczymy na 30 osob, ale 300 stojących sie
    nie zatruje :-)

    A swoja drogą - to jaka musi byc predkosc powietrza w wentylacji
    takiej sali ?

    J.