  • Data: 2022-11-16 19:18:54
    Temat: Re: zatrucie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 16 Nov 2022 17:25:19 +0100, Shrek wrote:

    > Podręcznik użytkowania obiektu (ale to w nowych budynkach raczej). Ale
    > tam nie ma ilości osób tylko instrukcje użytkowania i konserwacji
    > instalacji.

    > To o czym piszesz (przewidziana ilość osób) to w projekcie
    > architektonicznym i instrukcji bezpieczeństwa pożarowego. Z tym że to
    > raczej wskazówki - nie ma obowiązku liczyć ilości osób.

    No a potem dzieci mdleja na apelu :-)

    > Z kątowni;) Może sobie przeczytać projekty i sprawdzić który ma
    > najniższą ilość osób. Ale tego nikt nie robi ani nie ma chyba takiego
    > obowiązku. Raczej bym spojrzał na ilości w instrukcji bezpieczeństwa
    > pożarowego, ale to raczej nie będzie do konkretnych pomieszczeń (ale dla
    > sali akurat może być).

    Tylko czy nie ma innych kryteriow - np z szerokosci drzwi do ewakuacji
    wynika ilosc osob :-)

    I coz sie potem dziwic, ze sad stwierdza "ale dachu nie trzeba
    odsniezac". Zreszta moze ma racje ...

    > W zasadzie wiodącym powinien być projekt
    > architektoniczny i reszta instalacyjna powinna być z nim spójna, ale
    > niekoniecznie jest a ponadto nigdy nie widziałem segregatora z projektem
    > na półce u dyrektora szkoły, biblioteki czy nawet centrum handlowego.

    Gdzies powinien byc. Na rozne przypadki/potrzeby
    Tym niemniej - szukac tych informacji w gąszczu projektu - uwazam, ze
    taki podrecznik uzytkowania powinien byc.

    > Norma przewiduje ilość komfortową. Nie znaczy to że jak będzie dwa razy
    > mniej to ludzie umrą;)

    > No ma na godzinę;)

    Ma na godzine, ale czy to nie za duzy szacunek?
    Czlowiek w godzine tyle nie spali :-)

    > W samej sali to nieokreślona raczej. Przyjmuje się wartości maksymalne
    > dla nawiewników w przypadku wentylacji mechanicznej.

    Mialem na mysli kanaly wentylacyjne.

    A ile jest w sali - latwe do policzenia :-)

    > NIe jestem
    > sanitarnym więc z pamięci ci nie podam, ale chodzi o to żeby nie
    > hałasowało głównie. Jak ci ta wiedza do czegos niezbędna to mogę sprawdzić;)

    Az tak to nie, ot, zainteresowalo mnie czy jest to spojne :-)

    J.