  • 1. Data: 2004-01-08 16:22:32
    Temat: zasiłek rodzinny
    Od: "Broniszewski" <j...@o...pl>

    Moja córka w listopadzie ub.roku ukończyła 20 lat i mimo,że studiuje
    na studiach dziennych stacjonarnych (jest studentką 2-iego roku medycyny),
    zakład pracy przestał mi wypłacać zasiłek rodzinny na nią.Czy może mi ktoś
    wskazać podstawy prawne takiego postępowania? ( Mnie się wydaje,że powinien
    mi jeszcze go wypłacać).

    Broniszewski

  • 2. Data: 2004-01-08 20:03:57
    Temat: Re: zasiłek rodzinny
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Broniszewski" <j...@o...pl> napisał:

> [...]
    mi ktoś
    > wskazać podstawy prawne takiego postępowania? ( Mnie się wydaje,że

    Niestety postapili prawidlowo. Zasiłek rodzinny na dziecko przysługuje
    do ukończenia 16 roku życia, a jeżeli kształci się w szkole - do czasu
    ukończenia nauki, nie dłużej jednak niż do ukończenia 20 lat.
    Zasilki rodzinne sa regulowane w Ustawie z dnia 1 grudnia 1994 r. o
    zasiłkach rodzinnych, pielęgnacyjnych i wychowawczych.
    (tekst jednolity: Dz. U. 1998 r. Nr 102 poz. 651 i bardzo duzo
    pozniejszych zmian,

    [...]
    Art. 1. 1. Zasiłek rodzinny przysługuje uprawnionemu na członka
    rodziny, na zasadach określonych w ustawie.
    [...]
    Art. 4. [...] 3. Przez dzieci, o których mowa w ust. 1, rozumie się:
    1) dzieci własne uprawnionego, dzieci jego małżonka i dzieci
    przysposobione,
    2) wnuki, rodzeństwo, inne dzieci - których opiekunem prawnym
    został ustanowiony uprawniony lub jego małżonek,
    3) dzieci przyjęte na wychowanie w ramach rodziny zastępczej.
    [...]

    Art. 7. Zasiłek rodzinny przysługuje na dzieci, o których mowa w art.
    4 ust. 3.

    Art. 8. 1. Zasiłek rodzinny na dziecko przysługuje do ukończenia 16
    roku życia, a jeżeli kształci się w szkole - do czasu ukończenia
    nauki, nie dłużej jednak niż do ukończenia 20 lat; jeżeli ukończenie
    20 lat przypada na ostatni lub przedostatni rok nauki w szkole,
    zasiłek rodzinny przysługuje odpowiednio do zakończenia bieżącego lub
    następnego roku szkolnego.

    2. W przypadku przerwy w nauce spowodowanej chorobą dziecka będącego
    nadal uczniem lub studentem, zasiłek rodzinny wypłaca się przez okres
    tej przerwy, z uwzględnieniem ust. 1.
    [...]

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 3. Data: 2004-01-09 06:42:45
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Broniszewski" <j...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:636d.000009a5.3ffd83c7@newsgate.onet.pl

> [...]
    > nią.Czy może mi ktoś wskazać podstawy prawne takiego postępowania? (
    > Mnie się wydaje,że powinien mi jeszcze go wypłacać).

    Wysłałem wczoraj odpowiedź, ale gdzieś przepadła. Było to:
    "Google Twoim przyjacielem
    http://www.zus.pl/swiadcze/zas005.htm
    "Zasiłek rodzinny na dziecko przysługuje do ukończenia 16. roku życia,
    a jeżeli dziecko uczy się w szkole - do czasu ukończenia nauki, nie dłużej
    jednak niż do ukończenia 20. lat. Zasiłek ten przysługuje także na
    dziecko, które jest niepełnosprawne w stopniu znacznym, jak również
    niepełnosprawne w stopniu umiarkowanym, pod warunkiem że
    niepełnosprawność powstała w wieku uprawniającym do zasiłku
    rodzinnego."

    Dzisiaj dodam iż od - Maj 2004 w nowej ustawie o świadczeniach
    rodzinnych z dnia 28 listopada 2003 r. ma być:

    Art. 6.
    1. Zasiłek rodzinny przysługuje osobom, o których mowa w art. 4 ust. 2, do
    ukończenia przez dziecko:
    1) 18 roku życia lub
    2) nauki w szkole, jednak nie dłużej niż do ukończenia 21 roku życia,
    albo
    3) 24 roku życia, jeżeli kontynuuje naukę w szkole lub szkole wyższej i
    legitymuje się orzeczeniem o umiarkowanym albo o znacznym stopniu
    niepełnosprawności.

    Więc jeśli córka do tego miesiąca nie ukończy 21 lat to jeszcze
    się "załapie" na zasiłek w tym roku. :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Rolniku! myj jaja przed skupem!"

  • 4. Data: 2004-01-09 15:34:48
    Od: j...@o...pl

> [...]
    >     niepełnosprawności.
    >
    > Więc jeśli córka do tego miesiąca nie ukończy 21 lat to jeszcze

    Dziękuję za odpowiedź.W pelni mnie satysfakcjonuje.
    Pozdrawiam.
    Broniszewski