    From: "JarekT" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zasiłek, interpretacja Karty Nauczyciela - prosze o pomoc
    Date: Sat, 21 Jun 2003 17:33:18 +0200

    > Teraz pytanie:
    > - czy zapis w pkt. 2 - "nie przepracuje 3 lat w szkole" oznacza, że w tej
    > konkretnie szkole ?

    Według mnie - nie. Wynika to z zapisu tej samej ustawy definiującego czym
    jest "szkoła" w rozumieniu tej ustawy, jak również (pośrednio), że zasiłek
    wypłaca szkoła, w której nauczyciel jest aktualnie zatrudniony (z
    zachowaniem 2-letniego okresu przysługiwania), a nie szkoły w której
    rozpoczął pracę.

    > czy mozna na podstawie tego zapisu i faktu kontynuacji
    > pracy w innej szkole, też publicznej - podważyc koniecznosc zwrotu tego
    > zasiłku ?

    IMHO - tak

    > - co może być ***uzasadnionym przypadkiem*** ?
    Np. fakt niezawinionej utraty zdolności do wykonywania zawodu nauczyciela,
    likwidacji placówki itp.
    Ale tak naprawdę to uznaniówka. Są jednak sądy...

    Pozdrawiam
    Jarek