  • 1. Data: 2006-02-17 09:22:12
    Temat: zasady ustrojowe Konstytucji z 17 marca 1921r
    Od: "Carpiediem" <t...@p...onet.pl>

    witam
    czy ktos z szanownych grupowicz (znawcy tematu) może mi polecic jakies
    pozycje ksiazkowe lub materialy (linki, pliki pdf etc) dotyczace zasad
    ustrojowych Konstytucji "marcowej" z 17 marca 1921r. dokładnie intersuja
    mnie nastepujace kwestie:

    1.zasada republikańskiej formy państwa,
    2.zasada suwerenności narodu,
    3. zasada trójpodziału władz,
    4.zasada systemu parlamentarno - gabinetowego,
    5.zasada dwuizbowego parlamentu,
    6.zasada szerokiego samorządu terytorialnego,
    7.zasada szerokiego katalogu praw i wolności obywatelskich oraz
    8. zasada formalnych gwarancji praworządności.

    posiadam kilka ksiazek m.in:
    - A. Ajnenkiel " Sejmy i konstytucje w Polsce 1918-1939
    - A. Ajnenkiel" Historia sejmu polskiego"
    - M. kallasa (red.) Konstytucje polskie
    - J. Bardach, B. Leśnodorski, M. Pietrzak " Historia ustroju i prawa
    polskiego"
    - W. Komarnicki " Polskie prawo polityczne'

    ale, potrzebne jest mi bardziej obszarne opracowania..

    pozdrawiam

    carpiediem

  • 2. Data: 2006-02-17 09:45:54
    Temat: Re: zasady ustrojowe Konstytucji z 17 marca 1921r
    Od: Michał Wilk <m...@o...pl>

    Użytkownik "Carpiediem" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > polskiego"

    > ale, potrzebne jest mi bardziej obszarne opracowania..

    Przeciez wlasnie w Bardachu masz wyczerpujaco podana bibliografie (na koncu
    kazdego rozdzialu), jak tam nie znajdziesz to nielatwo bedzie cos jeszcze
    ciekawego wyszperac

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 3. Data: 2006-02-17 15:42:45
    Od: "Carpiediem" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Wilk" napisał :

    > Przeciez wlasnie w Bardachu masz wyczerpujaco podana bibliografie (na
    > koncu kazdego rozdzialu), jak tam nie znajdziesz to nielatwo bedzie cos
    > jeszcze ciekawego wyszperac

    owszem zgadza sie, ale gdzie ja dostane te pozycje :) powiem szczerze w
    wojewodzkiej bibliotece znajduje sie mniej z lokalnej :), - moze trzeba
    gedzie sie pofatygowac na jakies uczelnianie zasoby..

    a nie spotkalem sie z jakimis elektronicznymi wersjami, lub artykułami na
    ten temat??

    pozdrawiam

    carpiediem