    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: zarzuty
    Date: Sat, 30 Oct 2021 13:26:22 +0200

    W dniu 30.10.2021 o 09:22, A. Filip pisze:
    > Ty piszesz o areszcie czy więzieniu?
    > Areszt niby karą nie jest ale nie jeden raz odnosiłem wrażenie że
    > był stosowany jak szykana w praktyce równoważna "karze bez wyroku"
    > nie tylko w RP3.
    >
    > *Od razu* rak zaczęli czy się rozkręcili z karaniem kierowców?
    > Ponieważ więzienia w RP3 puste nie stoją to ja jako cynik "nie
    > wykluczam" że sędziowie i sądy potrafią być "elastyczni" w kwestii
    > (nie) rozstrzygania na korzyść.

    Istnieje kilka podstaw tymczasowego aresztowania. Samo uzasadnione
    podejrzenie, że popełniono przestępstwo nie wystarczy. Najczęściej taką
    podstawą może być obawa mataczenia - ale tu już musi istnieć taka
    możliwość. Albo uzasadnione podejrzenie, że podejrzany bedzie się
    ukrywał: bo już w przeszłości to czynił, bo nie ma stałego adresu w
    Polsce (to przy obcokrajowcach częste), bo kara jest wysoka, więc mu się
    opłaci.

    Ale życie prowadzi do różnych innych przesłanek, na które skłonne są
    reagować sądy. Już kilku stalkerów, czy znęcarzy się zdziwiło, gdy sąd
    uznał, ze dla bezpieczeństwa ofiar zasadnym będzie ich pozbawienie
    wolności na miesiąc - przykładowo.

    --
    Robert Tomasik