  • 1. Data: 2004-09-23 19:40:41
    Temat: zamykanie dzialalnosci gospodarczej
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Prowadze jednoosoba dzialanosc gospodarcza, ktora obecnie jest zawieszona.
    Musze ja jednak zamknac. Jakie formalnosci, urzedy itd.??
    Pozdro
    Adam

  • 2. Data: 2004-09-23 19:48:31
    Temat: Re: zamykanie dzialalnosci gospodarczej
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Prowadze jednoosoba dzialanosc gospodarcza, ktora obecnie jest zawieszona.
    > Musze ja jednak zamknac. Jakie formalnosci, urzedy itd.??

    http://informacje.strefa.pl/abc/zawieszenie?aid=2043
    3&s=2

    A dlaczego nie chcesz pozostac zawieszony (rozumiem, ze w zusie zglosiles
    wyrejestrowanie z ubezpieczen) ?

    marekz

  • 3. Data: 2004-09-23 20:39:04
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > http://informacje.strefa.pl/abc/zawieszenie?aid=2043
    3&s=2

    > A dlaczego nie chcesz pozostac zawieszony (rozumiem, ze w zusie zglosiles
    > wyrejestrowanie z ubezpieczen) ?

    Zawieszenie uniemozliwia rozliczanie sie ze wspolmalozonka (tzn moj ojciec
    nie moze rozliczac sie wspolnie z matka bo on prowadzi dzialalnosc)?
    Chyba, ze jesli jest zawieszona ta dzialalnosc to moze sie rozliczac
    wspolnie ze swoja wspolmalzonka?
    pozdro
    Adam

  • 4. Data: 2004-09-23 20:44:29
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    adam napisał(a):
    > (tzn moj ojciec nie moze rozliczac sie wspolnie z matka bo on prowadzi
    dzialalnosc)?

    To zależy od formy opodatkowania.
    Jeśli jest uproszczona, to nie może, a zawieszenie niewiele zmienia,
    gdyż z pkt. widzenia prawa podatkowego, DG nadal jest prowadzona.

    A wyrejestrowując działalność, koniecznie wcześniej sprzedajcie
    wszystkie środki trwałe, zapasy, itd. - wszystko co zostało nabyte w
    ramach działalności.
    Znacznie ułatwi to rozliczenie działalności po jej zakończeniu.

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 5. Data: 2004-09-24 21:37:28
    Od: "Mru" <z...@b...op.pl>

    adamb wrote:
> [...]
    nabyte w
    > ramach działalności.
    > Znacznie ułatwi to rozliczenie działalności po jej zakończeniu.

    A co z samochodem? Mam podobna sytuacje. W czasie DG kupiony byl
    samochod z VATem, z kratka jako ciezarowy. VAT zostal
    odprowadzony do US (byl odpisywany od biezacej sprzedazy jako
    zwrot naleznego podatku za np. prowadzona sprzedaz), a teraz mam
    informacje, ze zamykajac dzialalnosc musze zwrocic ponownie VAT.
    Jak to jest bo dostaje juz krecka.
    --
    Pozdrowienia Mru

  • 6. Data: 2004-09-24 23:13:14
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Mru" <z...@b...op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zwrot naleznego podatku za np. prowadzona sprzedaz), a teraz mam
    > informacje, ze zamykajac dzialalnosc musze zwrocic ponownie VAT.

    No jezeli samochod wchodzi w sklad remanentu likwidacyjnego, to nalezy
    odprowadzic vat, ale nie drugi raz tylko pierwszy... Przeciez poprzednio to
    wlasnie Ty sobie potracales vat zawarty w cenie samochodu (z tego co piszesz
    wyglada, ze nie wziales jego zwrotu).

    marekz

  • 7. Data: 2004-09-25 11:38:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Sep 2004, Mru wrote:
    [...]
> [...]
    >+ zwrot naleznego podatku za np. prowadzona sprzedaz), a teraz mam
    >+ informacje, ze zamykajac dzialalnosc musze zwrocic ponownie VAT.

    Nie "ponownie" a "oddać".

    Trzeba było się pospieszyć :> - przed 1.V. obowiązek naliczenia
    VAT był "w miarę normalny", czyli "od wartości rynkowej".

    Przy okazji nowelizacji jakiś <censored> geniusz wprowadził
    zapis (pod pozorem dbałości o podatników oczywiście, zdaje się
    motywując to "VATem od prowizji" - rzeczywiście, przy hurtowni
    to może być problem - ale problem KILKU PROCENT a nie KILKUDZIESIĘCIU
    jak przy ST) że zwrócić należy VAT od *wartości nabycia*.
    Czyli jak ci zostanie gruchot - to mimo to musisz zwrócić
    *cały* VAT.

    Dlatego uwaga Adama o "konieczności sprzedania" jest jak najbardziej
    na miejscu... z firmy musi zostać "goła ziemia" bo dopłacisz :(

    pozdrowienia, Gotfryd